عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: آماده‌سازی مراکز مستقل درمانی برای پذیرش بیماران جدید کرونایی در تهران از کار های اصلی است که قبلاً پیشنهاد شد این کار در مصلی تهران یا هتلی که قابل ایزوله بوده انجام شود.

آماده‌سازی مراکز مستقل درمانی برای پذیرش بیماران جدید کرونایی در تهران

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، ​​​​​​محمد رضا نجفی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره شیوع بیماری کرونا در کشور، گفت: کشوردر چند هفته گذشته با بحران جدی به دلیل شیوع ویروس همه‌گیر و خطرناک کرونا مواجه است، در این مدت فرصت‌های طلایی و مهمی برای کنترل و پیشگیری از گسترش این بیماری از دست داده‌ایم و فرصت‌های اندک باقی‌مانده را نیز به واسطه عدم برخورد قاطع با این معضل ممکن است از دست بدهیم، در آن صورت با فاجعه و رخدادی جبران‌ناپذیر مواجه می‌شویم. 

تهدید جدی برای بیماران و سالمندان

وی افزود: اکنون نزدیک به ۱۰ میلیون نفر از سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای با تهدیدهای جدی مواجه شده‌اند. کاهش ریسک ابتلاء این جمعیت نیازمند ملزوماتی همچون قرنطینه اجباری شهرها و مناطق آلوده، تلاش برای تقویت ستاد مدیریت بحران کرونا، تقویت نظام سلامت کشور و کاهش بارِ ورودی آن و جلوگیری از خستگی و فرسودگی روزافزون نظام سلامت یک ضرورت  اجتناب‌ناپذیر است. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ستاد بحران متولی اموری فرابخشی است که یکی از اجزای آن حوزه بهداشت و درمان است و در نتیجه وزارت بهداشت و درمان باید به عنوان یکی از اعضای موثر آن ستاد باشد. 

وی افزود: این ستاد راهبری و تنظیم برنامه‌ها و عملکرد حوزه‌های مهم دیگری مانند حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، انتظامی، نظامی، مدیریت شهری و مدیریت بازار و تامین مایحتاج‌ ضروری مردم را در گذر از دوران سخت همه‌گیری این بیماری بر عهده دارد.

الزام حضور مدیران و دولتمردان راهگشایی برای مقابله با کرونا

نجفی خاطرنشان کرد: بر این اساس حضور و مسئولیت‌پذیری متعهدانه دستگاه‌های ذی مدخل در این حوزه‌ها از جمله صدا و سیما و نهایتاً‌ وزارت صمت در ذیل این ستاد بدیهی است، علاوه بر این دستگاه‌ها عضویت مدیران مجرب کشور، صرف نظر از اینکه  این مدیران مربوط به کدام دوره و دولت و گرایش هستند بسیار راهگشا است. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نظام سلامت کشور که بصورت مجاهدانه، حداکثری، شبانه‌روزی و مستمر در حال کوشش برای درمان مبتلایان است به لحاظ عِده و عُده برای ارائه خدمات موثر و کافی درمانی در درازمدت به مبتلایان روزافزون کفایت نمی‌کند و با روالی که گذشت ظرفیت علمیاتی آن به تدریج کاهنده و استهلاکی خواهد بود و باید تلاش شود که بار ورودی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کاهش پیدا کند.

نجفی گفت: بخشی از این کاهش بار از طریق قطع زنجیره انتقال و کاهش فراگیری بیماری و بخشی نیز با ارائه سرویس‌های حمایتی مراقبتی به ایجاد قرنطینه در منازل از طریق به کارگیری ظرفیت‌های خارج از نظام سلامت کشور ممکن می‌شود. ظرفیت‌هایی مثل هلال‌احمر، بسیج، صندوق بازنشستگی کشوری، لشکری، تامین اجتماعی و تشکل‌های مردمی  می‌توانند مسئولیت حمایت و مراقبت از بیمارانی که در منازل قرنطینه می شوند را به عهده بگیرند. بیمارانی که ریسک بالایی ندارند در این شرایط برای کاهش بار ورودی مراکز درمانی بایستی در منازل قرنطینه شوند. 

وی افزود: آماده‌سازی مرکز مستقل درمانی برای پذیرش بیماران جدید کرونایی در تهران از دیگر امور اصلی است که  تا زمان هست باید آماده و تجهیز شود که قبلاً پیشنهاد شد این کار در مصلای تهران یا هتلی که قابل ایزوله بوده و دسترسی‌های مناسبی داشته باشد انجام شود، که می‌توان مدارس یا خوابگاه‌هایی با چنین ویژگی‌هایی را نیز در نظر داشت. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: همه ظرفیت‌های کشور در همه قوا، آستان‌ها، بنیادها، ستاد اجرایی، کمیته امداد، نیروهای نظامی، انتظامی، بخش خصوصی، تشکل‌های مردمی، بصورت یکپارچه و هماهنگ، راهبرد و سیاست‌های این ستاد را پشتیبانی، سازمان سلامت کشور را تقویت و آسیب‌های انسانی، اقتصادی، اجتماعی را در کشور کمینه نمایند.

انتهای پیام/ابزارک آماده‌سازی مراکز مستقل درمانی برای پذیرش بیماران جدید کرونایی در تهران تبزارک آماده‌سازی مراکز مستقل درمانی برای پذیرش بیماران جدید کرونایی در تهران تصویر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.