رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی از ممنوعیت هرگونه قطعه‌بندی یا طعم‌دار کردن فرآورده‌های خام دامی در راستای مقابله با مخاطرات بهداشتی ناشی از آلودگی‌های میکروبی نظیر کرونا ویروس از طریق فراورده‌های خام دامی در مراکز عرضه این فرآورده‌ها در استان خبر داد.

ممنوعیت هرگونه قطعه‌بندی یا طعم‌دار کردن فرآورده‌های خام دامی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمود قربان زاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: این تصمیم در راستای اجرای مصوبات جلسه هماهنگی اقدامات بهداشتی و پیشگیری مخاطرات بهداشتی در اماکن دامی و مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی سازمان دامپزشکی کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تشکل های صنفی مربوطه  اخذ شده و لازم الاجراست.

وی گفت: بر این اساس، هرگونه قطعه بندی گوشت مرغ، فرآوری، تهیه جوجه کباب و شنیسل، طعم دار کردن و ... در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی به دلیل احتمال انتشار عوامل بیماری زا و آلودگی های متقاطع ممنوع است.

قربان زاده اعلام کرد: این مراکز صرفا مجاز به عرضه فرآورده‌های مذکور به صورت بسته بندی شده در کشتارگاه های صنعتی و یا مراکز قطعه بندی و بسته بندی مجاز دارای پروانه بهداشتی بهره‌برداری معتبر از دامپزشکی  هستند.

وی در ادامه به شهروندان در خصوص خرید تخم مرغ دارای نشانه گذاری و بسته بندی شده و دارای هویت، توصیه و تاکید کرد: ماهی را نیز باید در قالب بسته‌بندی‌های معتبر خریداری کرد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی هرگونه فرآوری و طعم دار کردن گوشت قرمز نیز ممنوع بوده و چرخ گوشت صرفا و فقط بنا به درخواست متقاضی و در حضور مشتری باید صورت پذیرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، وی از ممنوعیت عرضه هرگونه فرآورده خام دامی نظیر گوشت، تخم مرغ، انواع آبزیان و ... در بازارچه‌های محلی و خودروهای سیار کنار جاده‌ها خبر داد و افزود: اکیپ‌های دامپزشکی در صورت مشاهده چنین مواردی برخورد لازم را با متخلفان خواهند داشت.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.