خراسان شمالی- فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از دستگیری ۲ نفر به اتهام قطع ۱۶ اصلح درخت "اُرس" در بجنورد خبر داد.

عاملان قطع درختان "اُرس" در بجنورد دستگیر شدند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین اصغر قنبر زاده با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه افراد ناشناسی در باغ "علی آباد" شهرستان بجنورد که جزو آثار باستانی و فرهنگی، محصوب می شود در حال بریدن درختان اُرس هستند، که بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار ماموران این یگان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه با اعزام ماموران به محل مورد نظر هر ۲ متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند، افزود: در این رابطه یک دستگاه خودروی وانت پیکان حامل ۳۰۰ کیلوگرم درخت اُرس بریده شده، کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در نهایت به همراه خودروی حامل درخت اُرس برای انجام اقدامات قانونی تحویل کلانتری ۱۳ گلستان شهر بجنورد شدند، تصریح کرد: پلیس با هرگونه اقدامی که به میراث فرهنگی کشور لطمه وارد کند با قدرت برخورد کرده و از شهروندان عزیز نیز انتظار می رود تا در صورت اطلاع از اینگونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس و یا تماس با یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.