رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد با تاکید بر اینکه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا نیازمند همکاری مردم است گفت: در صورت کاهش نیافتن رفت و آمد در معابر عمومی، روزهای سختی تا دو هفته آینده در انتظار این منطقه است.

قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا نیازمند همکاری مردم است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر جواد باذلی در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی گناباد افزود: با وجود تاکیدات بسیار مبنی بر خودداری از حضور مردم در معابر عمومی باز هم تعداد بسیاری در خیابان‌ها حضور دارند و اگر برای کاهش ترددها اقدام نشود نمی‌توان آینده را پیش بینی کرد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که همیشه در بحران‌ها وجود دارد، بی نظمی و ناهماهنگی هاست و حل بحران و به خصوص اپیدمی های ویروسی توسط یک دستگاه و ارگان امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت بحران شهرستان در این خصوص ضعف‌هایی داشته است گفت: ستاد دانشگاهی مقابله و پیشگیری از کرونا تمام اقدامات لازم درون دانشگاهی را انجام داده و یا در دست اقدام دارد.

دکتر باذلی افزود: شهرداری یکی از معدود سازمان‌هایی است که از همان ابتدا بطور کامل، پای کار بوده و با ضدعفونی کردن معابر کمک بسیار در پیشگیری از این بیماری انجام داده است.

سید حسین پورهاشمی رییس شورای اسلامی شهر گناباد نیز ضمن  قدردانی از زحمات دانشگاه علوم پزشکی این شهر گفت: شورای شهر و شهرداری از هر گونه همکاری برای مقابله با این ویروس دریغ نخواهند کرد و امیدواریم با همکاری مردم و مسوولان مردم به زندگی عادی خود برگردند.

عضو شورای اسلامی شهر گناباد هم گفت: مدیریت بحران شهرستان در خصوص ویروس کرونا به خوبی عمل نکرده است.

هادی رفیع افزود: نباید منتظر وقوع وقایع بدتری باشیم و باید سریعتر اقدامی عاجل برای کاهش تردد و کنترل ورودی‌های شهر انجام شود.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران گناباد نباید برای سلامت مردم در انتظار تصمیم بالادستی باشد، ادامه داد: گناباد دومین شهر سالمند کشور محسوب می شود و در صورتی که به این مساله توجه نشود باید انتظار وضعیت حادتری در این شهر را داشته باشیم.

شهردار گناباد هم گفت: اگر تلاش‌های دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی نبود به طور یقین این شهر در وضعیت بدتری قرار می‌گرفت.

مهران حسین زاده افزود: مجموعه شهرداری و شورای شهر در کمک به حل این بحران آماده و پای کار هستند و امیدواریم با همگرایی و همکاری از این بحران به خوبی عبور کنیم.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع این ویروس، امکانات و مواد اولیه برای ضدعفونی شهر توسط شهرداری تهیه و اقدامات ضد عفونی آغاز شده و تاکنون نیز ۳۵۰ نفر از شهروندان در ضدعفونی معابر همکاری داشته‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.