معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در راستای پیشگیری از شیوع کرونا هفت پایگاه تب سنجی و غربالگری ویروس کرونا در ورودی شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی فعال شده است.

هفت پایگاه غربالگری کرونا در ورودی‌های غرب خراسان رضوی فعال شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر فاطمه نوده افزود: در این پایگاه‌ها، مسافران ورودی به این شهرستان‌ها از نظر علایم بیماری کرونا غربالگری می‌شوند.

وی ادامه داد: این شهرستان‌ها دروازه ورودی به خراسان رضوی هستند از این رو با همکاری نبروی انتظامی برای کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تدابیر لازم اتخاذ شده است.

وی گفت: در صورتی که مسافرانی با علایم کرونا شناسایی شوند از ادامه سفر آنها ممانعت شده و مدت ۲ هفته قرنطینه می‌شوند.

دکتر نوده با بیان اینکه مقابله با بیماری کرونا با ماندن در خانه اثر بخش است، افزود: مردم از سفرهای غیر ضروری جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: هم اینک از مجموع ۳۰ بیمار مبتلای قطعی به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در شهرستان‌های حوزه زیرپوشش این دانشگاه در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن سه نفر آنها فوت کرده اند.

وی گفت: مرکز آموزشی درمانی واسعی در شهر سبزوار بطور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلای بیماری کرونا در نظر گرفته شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: شهروندان شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۴۴۰۱۱۳۳۳ هرگونه پرسش و ابهام خود را پیرامون بیماری همه‌گیر و نکات بهداشتی مرتبط با آن طرح نموده و از کارشناسانی که بطور ویژه در خصوص بیماری کرونا آموزش‌ دیده‌اند پاسخ بگیرند.  

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت حدود نیم میلیون نفری ساکن شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.