شهرکرد- سرپرست انتقال خون چهارمحال و بختیاری از کاهش اهدا خون در استان خبر داد و گفت: در شرایط کرونایی، نیازمندان به خون را فراموش نکنیم.

کاهش اهدا خون در چهارمحال و بختیاری

قدس آنلاین- سید مجتبی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر، اظهار کرد: خون‏گیری در استان نزدیک به ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در همه گروه‏ خونی‌ها نیاز به خون وجود دارد، عنوان داشت: دلیل اصلی کاهش اهدا خون در استان شیروع ویروس کرونا می‏‌باشد که سازمان انتقال خون سعی داشته کلیه امکانات بهداشتی در مراکز انتقال خون تامین کند.

سرپرست انتقال خون چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: مراکز انتقال خون هر ۳۰ دقیقه یکبار ضدعفونی و گندزدایی می‏‌شود و وسایل حفاظت فردی همچون ماسک و دستکش را، در اختیار اهدا کنندگان خون قرار می‌دهد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه زمان ماندگاری پلاکت خون تنها ۳ روز می‌باشد، خاطرنشان کرد: بیمارانی که شیمی درمانی می‌شوند به پلاکت خون نیاز دارند که برای تامین این نیاز باید روزانه ۴۰ تا ۵۰ مورد اهدا پلاکت خون انجام گیرد که متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا این مهم کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه طرح غربالگری در بین اهدا کنندگان خون انجام می‎شوند، گفت: افرادی که دچار علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را دارند نمی‏‌توانند وارد سیستم انتقال خون شوند و این مسئله می‌تواند نگرانی اهدا کنندگان خون را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.