همدان - استاندار همدان گفت: خبرنگاران در هر شرایطی وظیفه صنفی و اجتماعی و سیاسی خود را انجام می‌دهند

خبرنگاران در هر شرایطی وظیفه اجتماعی خود را انجام می‌دهند

به گزارش قدس آنلاین ، سیدسعید شاهرخی استاندار همدان  شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از اهالی رسانه که در پوشش خبری انتخابات مجلس شورای اسلامی فعالیت داشتند، گفت: خبرنگاران در هر شرایطی وظیفه صنفی و اجتماعی و سیاسی خود را انجام می‌دهند که نمونه آن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود.

شاهرخی بابیان اینکه اصحاب رسانه یار و یاور مسئولان استان هستند و در جریان انتخابات اصحاب رسانه سنگ تمام گذاشتند، گفت: دعوت رسانه‌ها از مردم باعث شد که مردم استان همدان با شور و شعور در انتخابات حاضر شوند.

وی افزود: میزان مشارکت مردم استان همدان در انتخابات مجلس بالاتر از میانگین کشور بوده است ، که ما مفتخر هستیم میزان مشارکت مردم همدان در انتخابات مجلس بالاتر از میانگین کشور بوده است

استاندار همدان ادامه داد:اصحاب رسانه همواره در کنار مجموعه استان همدان کار اطلاع رسانی را به درستی و با امانت‌داری انجام داده‌اند، و مسئولان و فعالان مطبوعات و رسانه‌ها در جلسات با امانت داری، انصاف، عدالت و با بهره گیری از دانش خود به ما کمک جدی و مؤثری داشته‌اند.

شاهرخی با یادآوری اینکه آغاز سال ۹۸ با وقوع بارش‌های ویرانگری همراه بود اما عناصر رسانه به بهترین وجه در راستای اطلاع رسانی و تشریح شرایط برای مردم بهترین کمک رسان ما بودند، گفت: با همراهی رسانه‌ها، مردم اطمینان پیدا کردند که مسئولان پای کار هستند رسانه‌ها کار بسیار بزرگی انجام داده‌اند.

شاهرخی با بیان اینکه بدون حضور اصحاب رسانه این موفقیت امکان پذیر نبود، ادامه داد: این روزها که کشور و استان همدان درگیر بحران ویروس کرونا است خبرنگاران در خط مقدم امر اطلاع‌رسانی برای برقراری آرامش در جامعه هستند.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط سخت و دشواری قرار گرفته‌ایم و در این شرایط باید عزم ملی بیش از گذشته وجود داشته باشد تا با بهره‌گیری از امکانات سربلند بیرون بیاییم، عنوان کرد: غلبه بر ویروس کرونا دستوری نیست و اگر پیشگیری و کنترل نشود هیچ نظام درمانی نمی‌تواند پاسخگوی شیوع این ویروس باشد.

استاندار همدان با بیان اینکه باید در آحاد مردم این باور به وجود آید که این ویروس به هیچکس رحم نمی‌کند، گفت: مردم باید در خانه بمانند و تا زمانی که ما رعایت نکنیم این بحران ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت و در صورت پیشگیری و کنترل لازم تا پایان فروردین ماه درگیر این بیماری هستیم، عنوان کرد: نقش اصحاب رسانه در این خصوص بسیار مهم است.

کسبه داوطلبانه واحد صنفی را تعطیل کنند

شاهرخی با تأکید بر اینکه بیمارستان سینا در مرکز استان همدان درگیر این ویروس است، اظهار کرد: از صاحبان تمام صنوف به جز صنوفی که مایحتاج مردم را تأمین می‌کنند، تقاضا داریم داوطلبانه واحد صنفی را تعطیل کنند چراکه در غیر این صورت ممکن است ماه‌ها درگیر شویم و مجبور شویم به اجبار نسبت به تعطیلی صنوف اقدام کنیم.

شاهرخی با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم به کمپین «نوروز بعد از کرونا» بپیوندند، اظهار کرد: تردد و رفت و آمد باعث انتقال ویروس است و باید به این موضوع توجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.