با شیوع ویروس کرونا در آمریکا علاوه بر صدور دستور بسته شدن اماکن، فعالیت بانک جهانی که مقر آن در نیویورک است، نیز به حالت نیمه وقت درآمد.

فعالیت نیمه‌وقت بانک جهانی در پی شیوع کرونا در نیویورک

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری آنی، در حالی که بسیاری از مقامات شهرهای نیویورک، لس آنجلس و واشنگتن به دلیل شیوع ویروس کرونا، دستور بسته شدن اماکن عمومی همچون کافه ها، رستوران ها، تئاتر و سینماها را صادر کردند، بانک مرکزی جهانی در نیویورک نیز با اتخاذ سیاست‌های جدید به صورت نیمه وقت فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

در همین حال، بانک مرکزی آمریکا نیز در اقدامی اضطراری نرخ بهره را کاهش داد و سایر بانک‌های بین المللی در نیویورک نیز به منظور مقابله با پیامدهای تهاجمی ناشی از شیوع ویروس، اقدامات مشابهی انجام دادند. به رغم این اقدامات، بازار بورس در نخستین ساعات روز دوشنبه با رکود همراه بود.

سران کشورهای گروه هفت نیز امروز قرار است بار دیگر با برگزاری یک جلسه ویدئو کنفرانس، راه‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا را بررسی کنند.

اقدامات سیاسی هماهنگ شده یادآور گام‌های گسترده‌ای است که بیش از یک دهه قبل برای مبارزه با فروپاشی سیستم مالی جهانی برداشته شده است، اما این بار هدف یک دشمن کاملاً ناآشنا است؛؟ یک بحران سلامتی و بدون هدف مشخص که تمام جوامع را مجبور می‌کند تا کاملا به حالت تعطیلی درآیند.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا به بحران جدی همه ایالات این کشور تبدیل شده است. شهردار لس آنجلس امروز دوشنبه اعلام کرد تا پایان ماه میلادی جاری همه اماکن عمومی مانند سینماها، رستوران‌ها و کافه‌ها تعطیل است و فروشگاه‌های مواد غذایی و داروخانه‌ها از این قانون مستثنی هستند.

در نیویورک نیز انتظار می‌رود بیش از ۵۰ هزار رستوران و کافه تا پایان روز سه شنبه بسته شوند. در این شرایط بیش از ۸۰۰ هزار نفر بیکار و نزدیک به ۵۱ میلیارد دلار خسارت به اقتصاد نیویورک وارد خواهد شد.

تاکنون بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر در آمریکا به این ویروس مبتلا شده اند و شمار تلفات ناشی از آن با یک مورد افزایش در روز دوشنبه به ۶۹ تن رسیده است.

ویروس کرونا با نام علمی (کووید-۱۹) که اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع یافت تاکنون ۱۶۹ هزار و ۶۱۰ نفر را در کل جهان مبتلا کرده است. از این تعداد، بیش از ۷۷ هزار و ۷۷۶ نفر بهبود یافته و ۶ هزار و ۵۱۸ نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.