معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در مشهد گفت: چگونگی جبران دروس دانش آموزان بر عهده استان ها خواهد بود.

نحوه جبران دروس به عهده استان ها خواهد بود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار  قدس آنلاین  در مشهد گفت: بنا به دستور وزیر محترم آموزش و پرورش کارگروهی را تشکیل داده ایم و با توجه به اهمیت تداوم آموزش و رفع دغدغه خانواده ها تمام شرایط احتمالی که ممکن است برای تعطیلی مدارس ممکن است روی دهد پیشبینی شده است یعنی بهترین حالت که می تواند بازگشایی مدارس از ۱۵فروردین ماه باشد و یا شرایط  وزمان دیگری برای بازگشایی مدارس باشد.
رضوان حکیم زاده در ادامه افزود: آنچه برای ما مهم است اینست که آموزش و پرورش برای شرایط متفاوتی که ممکن است اتفاق بیفتد خودش را آماده کرده است و برای هر برنامه ای که اجرا شد تعیین کرده است که چه تصمیمی خواهد گرفت .
وی درپاسخ به سوال دیگر خبرنگارما گفت: با توجه به شرایط اقلیمی وآب و هوایی و جغرافیایی مختلف درهر استان بعدازبازگشایی مدارس تصمیم نحوه جبران دروس به عهده استان ها خواهد بود و هر استان باتوجه به شرایط خود تصمیم گیری خواهد کرد .اما نکات اصلی در وزارتخانه سیاست گذاری شده است و تک تک دانش آموزان در تمامی شهرها و روستا ها برای ما مهم هستند و مورد توجه قرار خواهند گرفت.
حکیم زاده افزود: سلامتی دانش آموزان اولویت دارد باید منتظر باشیم تا ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد وبعد از بازگشایی مدارس آموزش تداوم خواهد داشت تا زمانی که مطمئن شویم نیاز برطرف شده است وخیلی از تصمیمات باتوجه به این که باید به صورت ملی گرفته شود امیدواریم شرایط رو به بهبودی باشد .
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: با توجه به تعطیلی مدارس اشتیاق دانش آموزان برای رفتن به مدرسه بیشتر شده است و ما تلاش می کنیم هرچه زودتر در شرایط مطلوب دانش آموزان را در کلاس های درس حاضر ببینیم.
وی افزود:اگر تعطیلی مدارس تا ۱۵فروردین۱۳۹۹باشد برنامه ها طبق روال قبل خواهد بود وباتوجه به شرایط مدارس در استان های مختلف می توانند از تعطیلات روزهای پنج شنبه یا ساعات بیشتر برای جبران عقب افتادگی درسی دانش آموزان استفاده کنند و تصمیم گیری برعهده مدیران مدارس خواهد بود و ما امیدواریم سال تحصیلی طبق روال طبیعی خودش به اتمام برسد.
حکیم زاده در پاسخ به سوال دیگرخبرنگار ما گفت: بازخورد های خوبی از پخش برنامه های زنده شبکه آموزش که توسط معلمین ما انجام می شود را دریافت کرده ایم و بیشتر مناطقی که قبلا از وجود معلمین باتجربه تر کمتر بهره برده بودند رضایت بیشتری دارند و انتقاد ها را نیز در جلسات مورد توجه قرار دادیم و تدریس ها در پخش زنده رو به رشد هست.
وی افزود : معلمان ما در یک شرایط سخت و زمان کم تدریس زنده را انجام می دهند و در شرایط عادی خیلی از مطلوب ها را می توانیم راحت تر به دست بیاوریم و باتوجه به مشکلات رفت و آمد زحمات همکاران ما قابل تقدیر است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح  کرد: تصمیم برای پخش زنده تدریس توسط معلمان از شبکه آموزش تصمیم مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و صدا و سیما است و کارگروه مشترکی وجود دارد که نظرات مخالف و موافق در آن مورد بررسی قرار می گیرد و در مجموع نظر بر این است که برنامه ها به طور زنده اجرا شود.
حکیم زاده در ادامه گفت: وقتی می بینم معلمین ما در جای جای میهن اسلامی از هر فرصتی برای تدریس و ارتباط با دانش آموزان استفاده می کنند به وجود تک تک این عزیزان افتخار می کنم ومطمئن هستم فرهنگیان محترم مثل همیشه از این آزمون سربلند بیرون خواهند آمد.
وی ضمن تشکر از رسانه ها که همپای آموزش و پرورش رسالتشان را انجام می دهند وخبرها و تصمیمات آموزش را به بهترین نحو در اختیار هموطنان و دانش آموزان قرار می دهند از تمامی آموزگاران و معلمین عزیزی که به هر نحو و از طریق ارتباطات مجازی کلاس درس خود را اداره و به دانش آموزان خدمات می دهند صمیمانه تشکر و از خدای متعال برای تمامی معلمان و تمام مردم ایران آرزوی سلامتی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.