دبیر نخستین مسابقه بین المللی کارتون با عنوان «کرونا را شکست می دهیم» و مدیر خانه کاریکاتور ایران با بیان اینکه فراخوان این مسابقه با استقبال هنرمندان روبه رو شد، افزود: تا به این لحظه ۴۹ کشور خارجی آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده اند.

به دنبال آگاهی و نشاط جامعه هستیم/ تاکنون ۴۹ کشور خارجی آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند

به گزارش خبرنگار فرهنگی قدس آنلاین؛ در این روزگاری که بیماری کرونا در ایران و جهان شیوع پیدا کرده و مسئولان همه را به در خانه ماندن به عنوان بهترین شیوه پیشگیری از ابتلا به کرونا دعوت می کنند، دبیرخانه نخستین مسابقه بین المللی کارتون با عنوان «کرونا را شکست می دهیم» از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنان در حال دریافت آثار است.

سیدمسعود شجاعی ‌طباطبایی که دبیر این مسابقه هنری است. این هنرمند در خصوص علت بین المللی شدن این مسابقه در اولین سال برگزاری اش به خبرنگار ما گفت: روز بعد از شیوع بیماری کرونا در ایران با یکی از دوستانم طرح برگزاری این مسابقه را بیان کردم، او معتقد بود در سطح ملی این مسابقه برگزار شود، اما من به دلیل درگیری همه مردم جهان با این بیماری ترجیح دادم مسابقه در سطح بین الملل برگزار شود.

مدیر خانه کاریکاتور ایران با بیان اینکه فراخوان این مسابقه با استقبال هنرمندان روبه رو شد، افزود: تا به این لحظه ۴۹ کشور خارجی آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده اند.

استقبال هنرمندان چین، صربستان و اوکراین

شجاعی طباطبایی در خصوص کیفیت آثار ارسالی و موارد مورد توجه هنرمندان نیز گفت: کیفیت آثار ارسال شده نسبتا خوب است.  برخی هنرمندان آثار خود را با موضوع سیاست و سلامت ارسال کرده اند و به این نکته توجه کرده اند آمریکا به عنوان کشوری که به دنبال سلاح تروربیولوژیکی است این بیماری را در جهان گسترش داده است.

به گفته دبیر مسابقه «کرونا را شکست می دهیم» هنرمندان چینی بیش از سایر کشورها از این مسابقه استقبال کرده اند و بیشترین آثار را به این مسابقه ارایه کرده اند ، پس از چین،  صربستان و اوکراین در رتبه های بعدی ارسال اثر را به خود اختصاص داده اند.

نقش کاریکاتور در ایجاد روحیه  و نشاط جامعه

این هنرمند در بخش دیگری از گفتگو در خصوص تاثیر واکنش هنرمندان نسبت به اتفاقات روز جامعه گفت:  واکنش هنرمندان به اتفاقات روز جامعه باعث می شود مسایل و پیام هایی که لازم است راحتتر به مردم منتقل شود. از سوی دیگر چون رشته های هنری کارتون و کاریکاتور با زبان طنز موضوعات را بیان می کنند این مساله باعث ایجاد روحیه و نشاط جامعه می شود،  بنابراین در این شرایط نقش هنرهایی مانند کارتون و کاریکاتور در این میان بسیار مهم و پررنگ می شود.

شجاعی ‌طباطبایی افزود: کارتونیست ها رسالت خود را به جامعه ادا کرده اند، به عنوان مثال شرکت در همین مسابقه نوعی ادای دین است . چون هنرمندان در آثارشان تاکید کرده بودند مردم در این شرایط از سفر کردن پرهیز کنند. این نکته مهم  نه تنها در آثار هنرمندان ایرانی نشان داده شده بود که هنرمندان خارجی هم بر آن توجه و تاکید کرده بودند . 

همه آثار به نمایش در می آیند

به گفته دبیر مسابقه بین المللی کارتون «کرونا را شکست می دهیم» این مسابقه فقط برای هنرمندان حرفه ای برگزار نشده، بلکه همه می توانند ایده های خود را با هنر کارتون تلفیق کرده و در این رقابت هنری شرکت کنند.

شجاعی طباطبایی با بیان اینکه همه آثار از ۱۱ فروردین در سایت ایران کارتون به نمایش در خواهد آمد، می گوید: با این اتفاق حتما پیام های مهم از طریق کارتون ها به گوش مردم می رسد و می توانیم هر چه زودتر این بیماری را شکست دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.