رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری تاس از کارآمدی تحریم‌ها علیه این کشور در راستای پیشرفت داخلی سخن گفت.

پوتین: تحریم‌ها مغز ما را به کار انداخت/ اقدامات ضدتحریمی صنعت کشاورزی‌مان را تقویت کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری تاس اعلام کرد: برآوردهای مختلف نشان می‌دهد تحریم‌های خارجی ۵۰ میلیارد دلار به ما ضرر رسانده، اما ما موفق شدیم با راهکارهای مختلف این زیان را جبران کنیم.

وی ادامه داد: این میزان از ضرر بسیار چشمگیر است، اما اعمال تحریم‌ها موجب شد ما از مغزمان بیشتر استفاده کنیم. روسیه بعد از تحریم‌ها، تمرکز خود را بر جایگزینی اقلام وارداتی و تولید بومی این اقلام و فناوری‌هایی قرار داد که پیشتر نداشتیم یا نادیده گرفته و یا از دست دادیم.

پوتین افزود: ما همه این صنایع (تحریم‌شده) را از نو بازسازی کردیم و اکنون قطعاً از سود آن بهره‌مند می‌شویم؛ تنوع (محصولات) اقتصاد ما بیشتر شده و بهتر با اولویت‌ها برخود می‌کنیم.

رئیس‌جمهور روسیه در پایان تاکید کرد: اقدامات ضدتحریمی صنعت کشاورزی ما را تقویت و زنجیرهای بازار داخلی ما را آزاد کرد.(مثلا) هیچ کسی تصور نمی‌کرد ما این حجم از گندم را تولید و نیازهای خود را تأمین کنیم و به بزرگترین صادرکننده این محصول تبدیل شویم.

از سال ۲۰۱۴ که الحاق کریمه به روسیه با برگزاری رفراندوم صورت گرفت، آمریکا و اتحادیه اروپا چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کردند، زیرا کشورهای غربی و اوکراین آن همه‌پرسی را به رسمیت نشناختند. اما روسیه هرگونه دخالت در امور اوکراین را رد کرده و تاکید دارد که همه‌پرسی سال ۲۰۱۴ مطابق قوانین بین‌المللی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.