رئیس سازمان بسیج سازندگی استان خراسان رضوی، از توزیع ۸ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و کارگران متضرر از کرونا در این استان خبر داد.

توزیع ۸ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و کارگران متضرر از کرونا در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمد روحانی اظهار کرد: طرح توزیع سبد معیشتی از سال ۹۴ هر ساله در حال انجام است و امسال ۸ هزار سری سبد معیشتی برای نیازمندان حاشیه شهر و نقاط محروم خراسان رضوی تهیه شده است.

وی با اشاره به تاثیر ویروس کرونا بر معیشت برخی خانواده‌ها تصریح کرد: امسال علاوه بر خانواده‌های نیازمند، یک سری کارگران بخش‌های مختلف در اثر کرونا بیکار شدند که این بسته‌ها برای آن‌ها هم آماده شده است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی، در توضیح اقلام سبد معیشتی خاطرنشان کرد: برنج ایرانی، روغن، چای، قند، ماکارانی، تن ماهی، رب، حبوبات مختلف، سویا محتویات یک بسته است و برنج، گوشت گوساله، مرغ، تن ماهی و روغن هم یک سری بسته‌های دیگری است که توزیع می‌شود.

روحانی افزود: گفت: از این ۸ هزار بسته، ۴ هزار بسته معیشتی متعلق به حاشیه شهر است که در آن به جز محتوای معیشتی، پک بهداشتی دارای ماده ضدعفونی کننده، صابون و دستکش هم توزیع می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی ادامه داد: ما قبلا یک هزار سری جهیزیه توزیع کردیم و یک هزار و ۲۰۰ سری هم در حال آماده سازی هستیم که طی آن ۱۰ قلم اقلام اساسی را به خانواده‌های نیازمند در حاشیه شهر مشهد و استان می‌دهیم.

وی دو تخته فرش، لباسشویی، سرویس قاشق، جاروبرقی، اجاق گاز، بخاری گازی، سرویس قابلمه، سرویس آرکوپال و اتو را اقلام جهیزیه‌ای که هم‌اکنون در حال آماده‌سازی است ذکر کرد و گفت: برآورد ریالی بسته‌های معیشتی و جهیزیه‌ها حدودا ۱۲ میلیارد تومان است.

روحانی خاطرنشان کرد: در همین هفته ۳ هزار پوشاک هم برای بچه‌های دبستانی توزیع کردیم.

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی با اشاره به ضدعفونی کردن اماکن عمومی توسط بسیجیان بیان کرد: بیش از ۷۰۰ گروه آماده شدند به محض اینکه طرح غربالگری خانه به خانه از درب خانه اعلام شود ان‌شاءالله با کمک وزارت بهداشت تک تک محلات را سر می‌زنند.

وی ادامه داد: این افراد آمار بیماران را می‌گیرند که بدانیم در هر محله کدام خانه مریض دارد و قرمز است تا مریض تحت نظر باشد یا به آن رسیدگی شود که ان‌شاءالله از شیوع این ویروس منحوس جلوگیری شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.