قم- در پی انتشار خبری مبنی بر دریافت ۳۰ میلیون ریال از یک طلبه جهادی بابت هزینه محل دفن همسرش که بتازگی به اتفاق فرزندان دو قلویی که در شکم داشت در اثر کرونا در گذشت، شهرداری قم توضیحاتی ارائه کرد.

دریافت هزینه میلیونی از طلبه قمی بابت دفن همسر کرونایی اش خبر ساز شد

قدس آنلاین-گروه استان ها: در اطلاعیه روز یکشنبه شهرداری قم آمده است: به دنبال برخی گلایه‌ها از دریافت هزینه‌ها توسط سازمان آرامستان بهشت معصومه(س) شهرداری قم بابت هزینه‌ی کفن‌ودفن همسر حجت‌الاسلام مداح به اطلاع می‌رساند، با توجه به درخواست این طلبه جهادگر مبنی بر عدم دفن پیکر متوفی در قطعه اختصاص‌یافته به متوفیان مبتلابه کرونا و دفن ایشان در قطعه اختصاصی علماء و روحانیون، هزینه دریافت شده است.

این اطلاعیه اضافه کرد: برای اختصاص قبر در این قطعه ویژه و سایر هزینه‌های مربوط در بخش‌های نقل‌وانتقال، تطهیر، غسل و کفن بوده است که طبق تعرفه مصوب از سایر متوفیان نیز دریافت می‌گردد.

این اطلاعیه حاکی است ادامه داده است: پس از اطلاع مسئولین شهرداری قم از این اتفاق و با توجه به خدمات ارزشمند این طلبه جهادگر در خط مقدم خدمت به بیماران، دستورات لازم به مدیرعامل سازمان آرامستان برای ارائه تسهیلات و تخفیف ویژه و عودت مبالغ دریافت شده صادرشده است.

در ادامه این اطلاعیه بیان‌شده است: با توجه برخی شائبه‌ها در خصوص دریافت وجوه در سازمان آرامستان بهشت معصومه(س) بابت کفن‌ودفن بیماران کرونایی به اطلاع می‌رساند با پیشنهاد شهرداری قم و تصویب شورای اسلامی شهر قم، هیچ هزینه‌ای بابت قبور بیماران کرونایی در قطعه اختصاص‌یافته در آرامستان بهشت معصومه(س) اخذ نمی‌گردد.

شهرداری قم در پایان این اطلاعیه آورده است:  تنها بهای خدمات ارائه‌شده در بخش‌های پذیرش، نقل‌وانتقال، تطهیر، غسل و کفن متوفیان که توسط بخش خصوصی انجام می‌پذیرد، طبق تعرفه مصوب دریافت می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ محمد مداح از طلاب حوزه علمیه قم است که پس از مبتلا شدن همسر باردارش به ویروس کرونا و بستری شدن در بیمارستان فرقانی به جمع طلاب جهادی فعال برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی می پیوند اما پس از چند روز همسرش را براثر همین بیماری از دست می‌دهد.

گفتنی است تاکنون هزار و ۴ تن از شهروندان قمی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۷۰ نفر در بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع)، علی ابن ابیطالب(ع) و شهید بهشتی بستری هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.