استاندار خراسان رضوی گفت: سعی بر این است که به خودروهایی با پلاک‌های غیربومی که قصد ورود به استان را دارند حتی‌الامکان تذکر جدی داده و یا برگردانده شوند و اگر چنانچه علائمی مشکوکی هم داشته باشند طبق مقررات بهداشتی و پزشکی با آن‌ها برخورد شود.

پلاک‌های غیربومی برگردانده می‌شوند/ اعمال محدودیت در ۶ نقطه ورودی شهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در برنامه «اشاره» که از سیمای استانی پخش شد، اظهار کرد: در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اولین جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا ۲۸ بهمن ماه با حضور مدیران اجرایی و گروهی از متخصصین پزشکی در محل استانداری برگزار شد.

استاندار خراسان رضوی افزود: بعد از اینکه مواردی از وجود افراد مبتلا به این ویروس در استان خراسان رضوی یافت شد در این راستا اقداماتی از جمله ابلاغ ۲۵ پروتکل بهداشتی به همه طبقه‌های اجتماعی، لغو اجتماعات مختلف از قبیل تعطیلی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و مدارس در استان انجام شد.

وی با اشاره به وفاق نهادهای مرجع استان در خصوص مدیریت بحران کرونا، ادامه داد: با جلسات مختلفی که در این زمینه برگزار شد همگرایی لازم در استان به‌وجود آمد و انسجام کاملی در برگزار نکردن هرگونه اجتماع در استان شکل گرفت.

رزم حسینی ضمن اشاره به طرح «زیارت از منزل» تاکید کرد: ضمن عذرخواهی، از همه مردم ایران می‌خواهیم امسال از منازل خود حرم امام رضا(ع) را زیارت کنند تا از این بحران عبور کنیم.

استاندار خراسان رضوی با اعلام اینکه حدودا روزانه بین ۲ الی ۴ هزار نفر از مرزهای استان خارج می‌شوند، تشریح کرد: فقط تا امروز در استان ۴۶ هزار نفر از اتباع به خارج از مرزها منتقل شده‌اند، برخی اتباع هم داخل استان نبوده‌اند اما از مسیر استان خراسان رضوی خارج می‌شوند.

وی با تشکر از کادر درمانی و پزشکی و پرسنل خدماتی بیمارستان‌ها هم گفت: تاکنون علاوه بر ۴۵ میلیارد تومان که قبلا به دانشگاه علوم پزشکی استان تخصیص یافته، بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان نیز به این مجموعه کمک شده است.

رزم‌حسینی در خصوص کمبود ماسک بیان کرد: وقتی که یک اتفاق بحرانی یا اضطراری در یک کشور ایجاد شود، بهم خوردن چرخه عرضه و تقاضای یک محصول خاص طبیعی است و این مسئله در همه کشورها وجود دارد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بنا به تصمیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده، قرار شد، تامین این اقلام به صورت متمرکز از مرکز توزیع شود و اینکار با اولویت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی صورت گرفت.

وی افزود: در حال حاضر نیاز بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها به ماسک تأمین شده و در چند روز آینده نیز در اختیار داروخانه‌ها قرار خواهد گرفت، بنابراین وضعیت نسبتا خوبی در این زمینه وجود دارد.

رزم‌حسینی با اشاره به تولید و توزیع ۳۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در خراسان رضوی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۷۳۸ هزار ماسک در استان توزیع شده که ۵۰ درصد آن به صورت رایگان در مراکز درمانی و علوم پزشکی بوده است، همچنین امروز محموله قابل توجهی الکل از استان خوزستان وارد خراسان رضوی شد که باعث افزایش ظرفیت تولید مواد ضدعفونی کننده استان نیز شده است.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ معین اقتصاد مقاومتی سراسر استان هم در این راستا یا تأمین اعتبار کرده و یا خدمات لازم را ارائه کردند و حتی برخی در راستای تولید ماسک با تأیید دانشگاه علوم پزشکی اقداماتی را انجام دادند.

وی با بیان اینکه اگر مردم توصیه‌های ماندن در منزل را جدی نگیرند و زائران و مسافران هم به استان سفر کنند شرایط استان شرایط خوبی نخواهد بود، گفت: مردم عزیز خراسان اگر حفظ جان عزیزانشان را می‌خواهند، اگر سلامتی‌شان را می‌خواهند باید دستورالعمل‌های بهداشتی و پزشکی متخصصین و مسؤولان را در نظر داشته باشند، مردم باید همراهی کنند تا از این بحران بگذریم در غیر این صورت ممکن است وضعیت استان از گیلان و قم هم بدتر شود.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه ارتباط بسیار زیادی بین استان و وزارت بهداشت وجود دارد افزود: هر روز تقریبا با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارتباط هستم و سعی می‌شود برای اقدامات انجام شده در استان با ایشان هماهنگی لازم به‌عمل آید.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به راه‌های ورودی استان بیان کرد: یکی از اقدامات استان که منجر به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا شد، کنترل ورودی استان‌ها بود، بر همین اساس در ۱۴ نقطه ورودی استان کنترل‌های ویژه و محدودیت‌های خاصی اعمال می‌شود و در کنار این اقدامات نیز توسط گروه‌های هلال احمر غربالگری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: سعی بر این است که به خودروهایی با پلاک‌های غیربومی که قصد ورود به استان را دارند حتی‌الامکان تذکر جدی داده و یا برگردانده شوند و اگر چنانچه علائمی مشکوکی هم داشته باشند طبق مقررات بهداشتی و پزشکی با آن‌ها برخورد شود.

رزم‌حسینی افزود: همچنین از طریق پیامک به مالکان خودروهایی که از مسیرهای مختلف به عنوان مثل سمنان قصد حرکت به سمت مشهد را دارند هشدارهایی ارسال خواهد شد و وضعیت قرمز شهر مشهد را یادآوری خواهیم کرد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در ۶ نقطه ورودی به شهر مشهد از فردا اعمال محدودیت صورت خواهد گرفت و از مسیرهای شهرستان‌هایی که منتهی به شهر مشهد می‌شوند خودروها حق ورود به شهر مشهد را نخواهند داشت و به مسیرهای دیگر هدایت خواهند شد.

وی ادامه داد: بستن مرزها از دیگر اقداماتی بود که در سطح استان برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا انجام شد. بر همین اساس در مرز دوغارون مرکز قرنطینه و کنترل افراد برای معدود افرادی که با نظارت‌های مشخص در حال تردد هستند وجود دارد.

رزم‌حسینی با اشاره به پیش بینی‌های مربوط به جابه‌جایی جمعیت داخل استان، تصریح کرد: به فرمانداران ابلاغ شده که حداکثر محدودیت در جابه‌جایی جمعیت اعمال شود و همه نهادها نیز به این مهم باید کمک کنند.

استاندار خراسان رضوی در خصوص اعمال محدودیت برای ترددهای درون شهری گفت: در شورای تامین به فرمانده نیروی انتظامی ماموریت داده شد تا در برابر بی‌مسئولیتی‌ها در این زمینه بعد از بررسی جوانب قانونی بر اساس مقررات برخود شود.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت مسئولیت‌های فردی توسط همه مردم، افزود: همه ما مسئولیت‌های فردی نسبت به جامعه داریم که مردم باید در این راستا همراهی کنند البته با تعداد معدودی که همراهی نمی‌کنند نیز برخورد می‌شود.

رزم حسینی متذکر شد: خوشبختانه بر اساس آمارهای موجود، از ۲۸ بهمن ماه تاکنون حمل و نقل هوایی استان ۶۲ درصد و حمل و نقل ریلی ۶۷ درصد کاهش پیدا کرده است هر چند که اقدامات مورد نظر هنوز هم کافی به نظر نمی‌رسد.

استاندار خراسان رضوی  در همین راستا افزود: به ناچار برای حفظ سلامت مردم اجازه ورود افراد در قالب گردشگر، مسافر، زائر به استان را نخواهیم داد، چرا که ما مسؤول حفظ جان مردم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه وزرای کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با این سیاست‌های استان موافق هستند در همین راستا رئیس جمهور هم در تماس چند روز اخیر، از این اقدامات استقبال کردند.

رزم حسینی اضافه کرد: علاوه بر مراکز سلامت سپاه پاسداران و ۱۱۰ مرکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی، تعداد ۳۰ مرکز سلامت در حاشیه شهر، سلامت مردم را ارزیابی خواهند کرد.

استاندار خراسان رضوی ضمن تشکر از همه نخبگان خراسان رضوی، پزشکان و متخصصان که با دغدغه نامه‌ نوشتند و پیگیر موضوعات سلامت مردم بودند، گفت: کلید موفقیت در برابر کرونا در کاهش هر چه بیشتر اجتماعات در استان است.

وی ضمن تشکر از شبکه استانی خراسان رضوی، اهالی رسانه، فعالان فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گفت: ما از رسانه ملی انتظار داریم که به خوبی موضوع سفر نکردن مردم به خراسان رضوی را اطلاع‌رسانی کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.