وزیر بهداشت با بیان اینکه اگر میزان ایزولاسیون به ۷۰ درصد برسد، ابتلا و مرگ و میر ۷ تا ۱۰ برابر کاهش می‌یابد، گفت: مردم در خانه بمانند و کرونا و عوارض آن را جدی بگیرند؛ ۱۴میلیون نفر در بسیج ملی مقابله با کرونا غربالگری شده‌اند.

کاهش ۷ تا ۱۰ برابری ابتلا به کرونا با قرنطینه و در خانه ماندن

قدس آنلاین:به گزارش تسنیم؛ وزیر بهداشت با بیان اینکه اگر ۲۵ درصد ایزولاسیون را به ۴۰ درصد برسانیم باعث کاهش ۵۰ درصد موارد ابتلا به ویروس کرونا می‌شود، اظهار کرد: اگر این میزان ایزولاسیون به ۷۰ درصد برسد، بین ۷ تا ۱۰ برابر ابتلا و مرگ و میر کاهش می‌یابد.

وی افزود: از مردم خواهش می‌کنم تا در خانه بمانند و کرونا و عوارض آن را جدی بگیرند. اگر مردم تا پایان تعطیلات نوروز در خانه بمانند، می‌توانیم بر ویروس غلبه کنیم.

نمکی با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، تصریح کرد: از زمان شروع این طرح تاکنون توانسته‌ایم ۱۴ میلیون نفر را از طریق خوداظهاری و تماس تلفنی تحت پوشش خدمات بهداشتی و مشاوره‌ای قرار بدهیم. از این تعداد حدود ۱۶۰۵ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و بقیه افراد با نسخه به منزل یا مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع داده شده‌اند. در روزهای آینده کل کشور را با سرعت بیشتری تحت پایش قرار خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن علی زاده ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    0 0
    سلام آقا به هر چی اعتقاد دارین به والله به پیر به پیغمبر ما کارمندای بانک که بیشترین تلفات را در بین کارکنان دولت داشته ایم دلمون میخواد بمونیم تو قزنطینه و هم به کشورمون تو این بحران کمک کنیم و هم جلوی انتشار ویروس رو بگیریم ولی دولت خودش اجازه نمیده.حتی شما هم که حرفای مارو درج نمکنید شما هم هم اوا با دولتیان میخوایین که این ویروس حالا حالاها مهمونمون باشه.صدها بار با همکارانمون تو سایتها کامنت گذاشتیم ولی کمتر رسانه ای جرات انتشارشو داشته.یا حق اگه منتشر کردین ان شا الله از اجر اخروی در پیشگاه عدل الهی از طرف خانواده بزرگ کارمندان بانک و خانواده های نگرانمون .