ساری- دانشگاه علوم پزشکی مازندران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از این پس آماری از وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا را منتشر نخواهد کرد.

آمار کرونا اعلام نمی شود/ مازندران در پیک بیماری است

قدس آنلاین-گروه استان ها: به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،  این نهاد با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد، این تصمیم توسط قرارگاه مبارزه با بیماری کرونا استان مازندران گرفته شده است. 

در این اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای علت این تصمیم گیری ستاد استانی مقابله با کرونا به پروتکل سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت جمهوری اسلامی استناد کرده است .

در این اطلاعیه هم چنین عنوان شده است: «با عنایت به پروتکل فی مابین سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران و به منظور پرهیز از انتشار اطلاعات متناقض در خصوص ارائه آمار بیماران مبتلا به کرونا و تلفات این ویروس و جلوگیری از تشویش اذهان عمومی ، آمار مربوط به استان ها  توسط سخنگوی وزارت بهداشت به عنوان تولیت «ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کشور»  به صورت روزانه از طریق شبکه خبر به صورت زنده به اطلاع هم وطنان عزیز خواهد رسید.»

مازندران در پیک کرونا

در هیمن حال نماینده وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در مازندران با اعلام این که مازندران در پیک ابتلا به کرونا قرار دارد ، خواستار تداوم تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولان و رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم و خانه‌نشینی شد.

دکتر محمد مهدی ناصحی روز دوشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: مازندران در پیک ویروس کرونا قرار دارد ولی شرایط نسبت گذشته تا حد زیادی قابل کنترل تر شده و سرعت انتقال آن روند کاهشی به خود گرفته است.
وی اضافه کرد : اگر مردم ما  پروتکل های بهداشتی و خود مراقبتی پیش بینی شده رعایت کنند و مهم تر از همه خانه بمانند ، ما دوران پیک این بیماری را در مازندران طی ۲ تا سه هفته آینده پشت سر می گذاریم و از این وضعیت خارج می شویم.

خودداری از سفر به روستا
نماینده وزیر بهداشت همچنین از تمامی شهروندان مازندرانی خواست تا این روزها به روستاها سفر نکنند.

وی گفت : انتظار است مردم بین شهرها و روستاها تردد نکنند و همه در خانه بمانند و روستاها را آلوده نکنند، چرا که امکانات بهداشتی و درمانی ما در روستاها کمتر است و از این جهت به مردم روستا آسیب بیشتری می رسد.

مشکل دارویی نداریم

دکتر ناصحی در باره وضعیت دارویی استان هم اظهار داشت : از جهت دارویی با تغییراتی که در پروتکل دارویی ایجاد شده ما در تامین دارو مشکلی نخواهیم داشت و امکانات محافظتی نیز به بیمارستان ها و مراکز درمانی درگیری ویروس کرونا برده شد و شرایط پشتیبانی نسبت به گذشته بهتر شد.

وی اضافه کرد : تلاش می شود تا همچنان بتوانیم دارو و تجهیزات محافظتی بیشتری را به داخل بیمارستان ها و مراکز درمانی ببریم و اقداماتی خوبی در حال انجام است و وضعیت استان از لحاظ امکانات و پشتیبانی تغییرات اساسی داشت و  مشکلی در این حزوه وجود ندارد.

وی بار دیگر از مردم خواست تا برای کنترل ویروس کرونا در خانه های خود بمانند و خیابان ها را خلوت کنند و با درمانگران همکاری بیشتری داشته باشند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.