با اولویت پیشگیری از راه‌های انتقال ویروس کرونا، آموزش عملی ایمن سازی بهداشتی نانوایی‌های حاشیه شهر مشهد انجام شد.

آموزش عملی ایمن سازی بهداشتی نانوایی‌های حاشیه شهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین، آرزو حیدریان رییس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی گفت: دوره آموزشی ایمن سازی بهداشتی با اولویت آموزش‌های پیشگیری از راه‌های انتقال بیماری ویروس کرونا برای نانوایی‌های حاشیه شهر با همکاری استانداری خراسان رضوی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دفتر تسهیلگری و توسعه محلی محله شهرک شهید مطهری برگزار شد.

 

او تصریح کرد: این دوره آموزشی ویژه متصدیان و پرسنل نانوایی‌های حاشیه شهر با اولویت بهداشت فردی، بهداشت ابزار و تجهیزات، بهداشت ساختمان و ... برگزار شد.

رییس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی  با بیان اینکه یکی از راه‌های بسیار مهم و انتقال غیر محسوس ویروس کرونا به داخل منازل نان‌ها هستند، گفت: نظر به اهمیت و نقش ویژه نان در الگوی تغذیه‌ای مردم و بمنظورپیشگیری از انتقال ایمن بیماری به همشهریان و رفع مشکلات بهداشتی احتمالی در فرایند تولید نان و بروز رسانی آموزش‌های متصدیان و پرسنل واحدهای نانوایی دوره آموزشی این صنف انجام شد.

حیدریان افزود: نان‌ها که در نانوایی‌ها تهیه و عرضه می‌شوند، این روزها می‌تواند در صورت عدم رعایت رعایت نکات بهداشتی عامل انتقال بیماری باشند.

او در خصوص راه‌های انتقال ویروس کرونا از راه‌های نان‌ها خاطر تصریح کرد: ویروس کرونا از راه‌های گونا گون می‌تواند انتقال یابد مواردی مانند اینکه آیا نانوا و فروشنده از سلامت برخوردار هستند و ناقل بیماری نیستند، آیا محلی که برای خنک شدن نان‌ها استفاده استفاده می‌کنیم عاری از ویروس است. آیا ردو بدل کردن پول باعث آلودگی دست‌ها و متعاقب آن آلودگی نان‌ها نمی‌شود.

رییس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی گفت: این شرایط همگی باعث شد تا نکات ویژه‌ای را در خصوص نحوه تهیه و ارائه نان در این دوره آموزشی برای نانوایی‌ها برگزار شود که توجه به این این نکات برای پیشگیری از انتقال بیماری بسیار حائز اهمیت است.

حیدریان با اشاره به  خطر جدی انتقال ویروس کرونا از طریق نان افزود: از عموم همشهریان توصیه می شود نکات بهداشتی مطرح شده را جدی گرفته و حتما در هنگام مصرف نان از سالم بودن و آلوده نبودن آن اطمینان حاصل کنند.

دراین دوره آموزشی کارگران و متصدیان نانوایی‌های حاشیه شهر مشهد در آن حضور داشتند و در رابطه با ضوابط کنترل و رعایت مسایل بهداشتی و همچنین عوامل تاثیر گذار از عدم انتقال و پیشگیری از بیماری کرونا و دستور العمل‌های لازم به آن‌ها آموزش داده شد. در پایان محلول‌های ضد عفونی کننده دست به کارگران و متصدیان نانوایی‌های حاشیه شهر مشهد اهدا شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.