معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر برخی از کلینیک‌ها و آزمایشگاه‌های خصوصی این شهر ادعایی مبنی بر تشخیص و درمان بیماران کرونا دارند که این امر واقعیت ندارد.

ادعای درمان کرونا در کلینیکهای خصوصی مشهد واقعیت ندارد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر شاپور بدیعی افزود: تنها یک آزمایشگاه مرجع تشخیص کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است که شهروندان برای آزمایش کرونا از طریق نظام ارجاع به این آزمایشگاه معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: در صورت افزایش مراکز آزمایشگاهی به طور حتم به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شهروندان در صورت دارا بودن علائم بیماری با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، مطب‌ها و درمانگاههای دولتی و خصوصی بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی به سطح دوم خدمات فرستاده می‌شوند که در صورت نیاز برای تشخیص بیماری به آزمایشگاه ارجاع داده می شوند.

بدیعی افزود: درمان بیماران مبتلا به کرونا نیز بر اساس دستورالعمل‌های خاص و در کلینیک‌ها و مراکز درمانی مشخصی در حال انجام است بنابراین درمان‌های جانبی انتشار یافته در برخی از رسانه‌ها و فضای مجازی قابل استناد نیست.

وی ادامه داد: شهروندان اطلاعات خود در خصوص پیشگیری و درمان کرونا را تنها از طریق رسانه‌های رسمی دریافت کنند چرا که تا زمانی که روش‌های درمانی بر اساس مشاهدات و بررسی‌های علمی و آزمایشگاهی نباشد نمی‌توان ادعایی مبنی بر درمان بیماری داشت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.