۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 697127

ویروس کرونا نه تنها نگران کننده‌ترین دغدغه فعلی تمام دنیاست، بلکه داغ‌ترین سوژه خبری محسوب می‌شود، به طوری که یک نشریه اسپانیایی در گزارشی با اشاره به پیشگویی نوستراداموس از فصل اول حضور زیدان در مادرید در پی یافتن رابطه‌ای منطقی با شیوع کرونا برآمد. 

نوسترآداموس درباره کرونا چه گفته بود؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، پیشگویی‌های «میشل دونتردام» یا همان نوستراداموس برای کسانی که باور دارند، تقریبا برای همه موضوعات حجت است؛ از پیشگویی ترور جان اف کندی، بمب‌گذاری قطار مادرید و ۲ جنگ جهانی گرفته تا عملکرد ضعیف «زین‌الدین زیدان» در نخستین روزهای حضور در رئال مادرید در کسوت بازیکن در سال ۲۰۰۰؛ پیشگویی‌هایی که البته می‌توان آنها را تنها روزنامه‌وار خواند اما باور نکرد؛ بنابراین بدیهی است که او بحران ویروس کرونا را پیش‌بینی کند یا دست کم کسانی که به او باور دارند که البته تعدادشان هم کم  نیست، چنین موضوعی را باور کنند.

در چند روز گذشته در رباعیات پیش‌گویانه مشهور او (چاپ شده در سال ۱۵۵۵) ۲ گریز قابل توجه و عمده در مورد شرایطی که هم اکنون در آن به سر می‌بریم، یافت شده است که البته به نظر غلط می‌رسد:

در این ابیات آمده است: در سال دوقلو (۲۰۲۰)/ ملکه‌ای تاجگذاری می‌کند/ از شرق (چین) / که بلای (ویروس) خود را می‌گستراند/ در سرزمین هفت دره (ایتالیا) / تبدیل به غبار می‌کند (می‌کشد) / آنها که در گرگ و میش‌اند (افراد مسن) / و در سایه ویرانه‌ها به اوج می‌رسد (نابودی کامل اقتصاد)...

علاوه بر این، در نسخه اصلی کتاب، سمبلی چاپ شده که بسیار شبیه به آن تصویری است که این روزها از ویروس کرونا در نشریات و مجلات به چشم می‌خورد.

خلاصه داستان: صرف نظر از منطق نهفته در برخی از این ابیات، توالی اتفاقات به اندازه‌ای بی‌نقص است که دروغ به نظر می‌رسد که در واقع هم اینطور است.

کارشناسان بررسی آثار نوستراداوس البته به سرعت تایید کردند که ابیات یاد شده در رباعی نیامده است اما در ضمن تاکید کردند که «دون میشل» به واقع کرونا را پیشگویی کرده است اما در رباعی دیگر.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.