سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: در نشست اخیر سران قوا مصوبه شده که از واحدهای تجاری و خدماتی که بر اثر شیوع ویروس کرونا تعطیل و متحمل آسیب شده اند، حمایت شود.

مصوبه سران قوا برای حمایت از مشاغل آسیب دیده بر اثر شیوع کرونا

قدس آنلاین: سید حسن حسینی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست اخیر سران قوا، گفت: در این جلسه مصوب شده که از مشاغل و واحدهای تجاری و خدماتی که بر اثر شیوع ویروس کرونا تعطیل و متحمل خسارت شده اند، حمایت شود.

وی افزود: بر اساس این مصوبه قرار است تا دولت از طریق وزارت صنعت ، معدن وتجارت مصادیق واحد های تجاری و خدماتی، تعداد و همچنین میزان خسارت را ارزیابی و بررسی کرده و خسارتهای به وجود آمده را جبران کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کمک دولت به این واحدها در حوزه های بانکی و و همچنین بیمه ای خواهد بود، اظهار داشت: در حوزه بانکی مقرر شده واحدهایی که بدهی بانکی دارند، اقساطشان 3 ماه به تاخیر بیفتد به گونه ای که هیچ خسارت تاخیر تادیه از آنها اخذ نشود.

شاهرودی در همین راستا ادامه داد: همچنین مقرر شده تا سازمان بیمه تامین اجتماعی نیز به واحدهای آسیب دیده 3 ماه مهلت دهد و حق بیمه ها را وصول نکند تا سوابق بیمه اشخاص با مشکل مواجه نشود.

نماینده مردم شاهرود در مجلس تاکید کرد: کلیات طرح حمایت از مشاغل آسیب دیده بر اثر شیوع ویروس کرونا در نشست سران قوا تصویب شده و قرار است تا دولت جزئیات آن را بررسی و اجرا کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.