سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: دو سوم خسارت ناشی از کرونا به صنایع، به بخش صنعت گردشگری وارد شده است.

دو سوم خسارت ناشی از کرونا به صنعت گردشگری کشور وارد شده است

به گزارش قدس آنلاین،  مجید فرقانی با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه بیماری کرونا و شیوع آن در آستانه تعطیلات نوروزی به کشور ما رسید بیشترین خسارت ناشی از آن در حوزه سفر و گردشگری رقم خورد و این امر به بخش خصوصی سرمایه‌گذار در این حوزه بیشترین آسیب ممکن را وارد کرد.

وی اضافه کرد: لغو تمامی تورهای مسافرتی و گردشگری و رزرو واحدهای اقامتی، حذف سفرهای نوروزی و مسائل مربوط به آن در کشور و به خصوص در استانهایی مانند خراسان رضوی که در این حوزه فعالیت گسترده‌ای دارند خسارات سنگینی به بار آورده است.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: با توجه به وضعیت موجود برای ارزیابی خسارات وارد آمده به صنعت گردشگری و صنایع وابسته و نیز اعلام بسته حمایتی از این بخش، ستاد ملی مقابله با کرونا باید این موضوع را در اولویت دهد.

فرقانی تاکید کرد: تا زمانی که از این بحران عبور کنیم حمایت از صنعت گردشگری نیازمند عزم و تصمیم‌گیری ملی توسط ستاد ملی مقابله با کروناست.

وی ادامه داد: نیاز است که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با صدور بخشنامه یا اطلاعیه‌ای از مردم بخواهد که برای ابطال یا استرداد تور و سفرهای خود به دفاتر خدمات مسافرتی هجوم نیاورند.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: ابطال و استرداد بلیت و تورهای گردشگری نیازمند کمکی فراتر از استان و اعطای تسهیلات اضطراری به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برای پوشش هزینه‌های خود در انتهای سال و پاسخگویی به مردم برای برگرداندن وجوهشان است.

فرقانی افزود: ادامه وضعیت به همین منوال، چشم‌انداز فعالیت و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را در سال آینده تاریک می‌کند.

هم اکنون ۳۳۰ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که بیش از ۶۰ درصد آنها در مشهد دایر هستند. ‌

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.