عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و رییس دانشکده بهداشت محیط گناباد حضور در خانه و رعایت موارد پیشگیرانه را مهمترین سهم مردم در مهار بیماری کرونا دانست.

حضور در خانه سهم مردم در مهار کروناست

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی عالمیافزود: مهمترین بخشی که به پیشگیری از شیوع بیماری کرونا کمک می کند مردم و جامعه است،  از ابتدای پیروزی انقلاب و دوران جنگ تحمیلی نیز هر جا مردم حضور داشتند، کشور به موفقیت دست یافت و امروز هم کنترل ویروس بیماری کرونا در گرو همکاری آحاد مردم جامعه است و باید بیشتر نسبت به این مساله احساس مسوولیت کنند.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم در کنترل چرخه انتقال ویروس کرونا ماندن در خانه است و باید مراجعات غیر ضروری در سطح شهر و جامعه حداقل برای دو هفته تعطیل شود و  اگر بنا بر ضرورت مجبور به خارج شدن از منزل هستیم باید به هیچ عنوان در اماکن پر رفت و آمد حضور نداشته باشیم و طول مدت حضورمان را کاهش دهیم.

وی گفت: رعایت  فاصله دو متر با افرادی که با آنان در تماس هستیم، ضروری است و باید یک نفر برای خرید از منزل خارج شود و هر اندازه بیشتر  اعضای خانواده در این شرایط از منزل خارج شوند احتمال انتقال و آلودگی به ویروس کرونا به همان نسبت افزایش می یابد.

دکتر عالمی افزود: هر تماس غیر ضروری احتمال انتقال ویروس کرونا را افزایش می دهد و  باید صله رحم و دید و بازدیها را به بعد از زمان کاهش مشکل شیوع بیماری کرونا موکول کرد.

رییس دانشکده بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: پدران و مادران از ما و ما هم از فرزندان خود انتظار داریم که به دیدارمان بیایند ولی والدین و بچه هایمان راضی به بیمارشدن ما نیستند.

وی افزود: سلامتی حق ماست ولی همه ما نسبت به همین حق و سلامتی خود و خانواده و همسر و فرزندان و پدر و مادر و همسایه و در سطح وسیع تر جامعه خود مسوول هستیم.

دکتر عالمی ادامه داد: در این شرایط حساس حضور در اجتماع و سطح شهر و تماس با افراد و حداکثر فاصله با سایر اشخاص در مراودات اجتماعی را باید مورد توجه قرار دهیم.

مقابله با بحران نیازمند عزم همگانی است و بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه موثر با بیماری امکان رهایی از زنجیره و انتقال آن وجود ندارد و بر همین اساس به ابتکار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی پویش اجتماعی برای فراخوان عمومی و عمل به مسوولیت پذیری جمعی در برابر شیوع ویروس کرونا به راه افتاده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.