رییس گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هنرمندان این استان با ساختن کلیپ‌های مختلف از هنر خود و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی به نوعی در مسیر تشویق مردم به ماندن در خانه اقدام کرده‌اند.

پویشهای مجازی سهم هنرمندان خراسان رضوی از مقابله با کرونا

به گزارش قدس آنلاین، جواد روشندل افزود: هر یک از چهره‌های برجسته هنری با ساخت کلیپ چند دقیقه‌ای از هنر خود و انتشار آن در صفحات تلگرام و اینستاگرام علاوه بر دادن پیام لزوم ماندن در خانه، زمینه لذت بردن افراد از هنر را نیز فراهم کرده است.

وی ادامه داد: نوازنده آهنگی می‌نوازد، پژوهشگر مطلب علمی آماده می‌کند یا کتابی معرفی می‌نماید، خواننده ترانه‌ای و شاعر شعری می‌خواند، آموزگار تئاتر یا موسیقی بخشی از دروس سر کلاس خود را در فضای مجازی آموزش می‌دهد.

وی گفت: موسسه آموزش موسیقی "اردیبهشت" اقدام به راه‌اندازی مسابقه‌ای در فضای مجازی نموده به طوری که دیگران را تشویق کرده که اگر خواننده یا نوازنده هستند، قطعه‌ای خوانده یا نواخته‌اند آن را در کانال ویژه آن موسسه در فضای مجازی به اشتراک بگذارند تا از بین آنها بهترین اثر انتخاب و معرفی شود.

روشندل افزود: یکی از هنرمندان برجسته هنرهای تجسمی کانال آموزشی برای آموزش نقاشی به کودکان در فضای مجازی راه‌انداخته است تا از این طریق کودکان در خانه سرگرم شوند.

وی ادامه داد: هنرمندان سبزواری، کلیپی از آیین‌های نوروزی محلی ساخته و در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند تا همگان در آستانه عید نوروز از آن بهره‌مند شوند.

وی ارایه کارها یا آموزشها در زمینه صنایع دستی، گلدوزی و فعالیتهای مرتبط با آن در فضای مجازی را از دیگر فعالیتهای خودجوش هنرمندان خراسان رضوی برای ترغیب مردم به ماندن در خانه به منظور مقابله با کرونا برشمرد.

مسوول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همت هنرمندان به گسترش فعالیت در فضای مجازی، در ماندگاری مردم در خانه اثرگذار بوده است.

در این راستا به ابتکار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، پویش اجتماعی برای فراخوان عمومی و عمل به مسوولیت پذیری جمعی در برابر شیوع ویروس عامل کرونا به راه افتاده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.