قاضی امور فوری در «نبطیه» لبنان دستور ممنوع الخروجی عامر الفاخوری را به‌مدت دو ماه صادر کرد.

لبنان جاسوس رژیم صهیونیستی را ممنوع الخروج کرد

قدس آنلاین؛ به نقل از پایگاه خبری العهد «احمد مزهر» قاضی امور فوری در نبطیه روز گذشته اعلام کرد «عامر الفاخوری» جاسوس رژیم صهیونیستی معروف به «قصاب الخیام» که دو روز قبل با حکم دادگاه نظامی لبنان آزاد شده بود٬ از این تاریخ به‌مدت دو ماه ممنوع‌الخروج است و اجازه سفر هوایی یا دریایی و یا زمینی به خارج از خاک لبنان را ندارد.

در این دستور آمده است که قاضی امور فوری در نبطیه در تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۲۰ بنا به درخواست جمعی از حقوقدانان و وکلا٬ عامر الفاخوری را ممنوع الخروج کرد٬ ادله این افراد برای درخواست ممنوع‌الخروجی الفاخوری٬ ارتکاب وی به جنایت‌هایی همچون قتل و شکنجه اسرای اردوگاه الخیام است، همچنین بیم آن وجود دارد که در صورت خروج این جاسوس از کشور٬ دستگاه قضایی لبنان دیگر امکان پیگرد قانونی و جنایی او را نداشته باشد.

بنابراین قاضی امور فوری نبطیه با استناد به قانون آیین دادرسی مدنی لبنان دستور ممنوع ‌الخروجی عامر الفاخوری و مادرش را به‌مدت ۲ ماه صادر کرد.

دو روز قبل دادگاه نظامی لبنان تحت فشار آمریکا حکم آزادی عامر الفاخوری را صادر کرد که سبب خشم لبنانی‌ها شد و واکنش‌های زیادی در پی داشت.

حزب‌الله لبنان به صدور حکم دادگاه نظامی لبنان برای آزادی قصاب الخیام به‌شدت واکنش نشان داده اعلام کرد که این حکم تحت فشارها و تهدیدات آمریکایی صادر شده است.

پس از آن «غسان الخوری» قاضی جنایی لبنان حکم صادرشده دادگاه نظامی در خصوص آزادی «عامر الفاخوری» جاسوس رژیم صهیونیستی در این کشور را مورد بررسی قرار داده از دادگاه تجدید نظر خواست تا این حکم را لغو و حکم بازداشت و محاکمه مجدد وی را صادر کند.

انتهای پیام/+

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.