دولت انگلیس معتقد است که به‌جای ممنوعیت سفر و قرنطینه باید روی مسئله مهمتر دیگری دست گذاشت؛ دولت این کشور معتقد است که باید شیوه‌هایی برای متقاعدکردن مردم به "شستن دست‌ها" ایجاد کرد!

مشکل دولت انگلیس در مهار کرونا؛ متقاعدکردن مردم به"شستن دست‌ها"

قدس آنلاین؛ یکی از کشورهایی که شیوع ویروس کرونا در آن برای شهروندانش ترس و مشکلات شدیدی ایجاد کرده است، انگلیس است؛ اخبار مربوط به ویروس کرونا از تمام رسانه‌ها به گوش می‌رسد و در این چند روز اخیر، انگلیس با افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان و مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا روبه‌رو بوده است.

بر اساس آخرین آمار تا این لحظه این کشور، یک‌هزار و ۵۴۳ مبتلا دارد که از این تعداد ۵۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند و روزانه به آمار مبتلایان این کشور افزوده می‌شود.

با وجود اینْ دولت این کشور از اقدامات الزام‌آور گسترده برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا خودداری و سعی در اعلام صرفاً توصیه‌های بهداشتی می‌کند.

پایگاه خبری "ایندیپندنت" در گزارشی نوشت "بوریس جانسون" نخست وزیر انگلیس در نخستین جلسه اطلاع‌رسانی با حضور اصحاب رسانه شرکت کرد و در ابتدا  سعی کرد که سیاست‌های دولت را در مقابله با ویروس کرونا توصیف کند.

دولت انگلیس به‌رغم هشدارهای بسیار از طرف متخصصین پزشکی و علوم زیستی هنوز مقرراتی برای قرنطینه اعمال نکرده است؛ دولت این کشور تنها در توصیه‌ای به افراد سالمند بالای ۷۰ سال گفته که بهتر است در خانه‌های خود بمانند!

برخی از کارشناسان جانسون را به‌دلیل عدم اعلام اقدامات سختگیرانه برای جلوگیری از گسترش ویروس مورد انتقاد قرار داده، در حالی که گروه دیگر امتناع وی از تنظیم قوانین سختگیرانه و قرنطینه شهرها را ستوده‌اند.

پایگاه خبری "سی‌انان" نیز در گزارشی از تناقضات عملکرد دولت انگلیس انتقاد کرد؛ در این گزارش نوشته شد، جانسون در سخنرانی خود اعلام کرد که دولت وی به مرحله تأخیر برنامه برای مقابله با گسترش بیماری در حال حرکت است و به مردم کشورش هشدار داد که با بدترین بحران بهداشت عمومی نسل حاضر روبه‌رو هستند.

با این حال، با وجود چنین هشداری، انگلیس حتی همان اقدامات احتیاطی سختگیرانه‌ای را که سایر کشورهای اروپایی برای مقابله با کرونا در پیش گرفته‌اند نیز ندارد!

حتی دولت این کشور بارها مدعی شده است که تعطیلی مدارس هیچ تأثیری در پیشگیری از گسترش ویروس کرونا ندارد؛ در طرف مقابل، بسیاری از والدین از این تصمیم عجیب دولت ابراز نگرانی می‌کنند.

دولت این کشور به‌جای اقدامات الزام‌آور در جهت کنترل و پیشگیری از افزایش تعداد مبتلایان در این کشور، از اقدامات توصیه‌ای برای متقاعد کردن شهروندان برای رعایت بهداشت استفاده می‌کند.

پایگاه خبری "بلومبرگ" در گزارشی نوشت، دولت این کشور معتقد است که به‌جای ممنوعیت تردد و سفر و قرنطینه باید روی مسئله مهمتر و رایج‌تر دیگری دست گذاشت؛ آنان معتقدند که باید شیوه‌هایی برای متقاعد کردن مردم به شستن دستها ایجاد کرد!

همچنین در این گزارش آمده که تیم دولت انگلیس بر این باور است که یکی از نتایج ایجاد محدودیت‌های زودهنگام برای مردم این است که کلافه می‌شوند و اگر وضعیت خطرناک شود دیگر توصیه‌ها را جدی نمی‌گیرند.

با وجود تمام هشدارهای نخست وزیر دولت انگلیس نسبت به افزایش و شیوع این ویروس در کشور، دولت این کشور صرفاً به اقدامات توصیه‌ای روی آورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.