عربستان سعودی به منظور اتخاذ راهکارهایی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، اجلاس فوق‌العاده سران جی ۲۰ را به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌کند.

اجلاس فوق‌العاده سران جی ۲۰ با موضوع ویروس کرونا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره، عربستان سعودی در نظر دارد به منظور اتخاذ راهکارهای مقابله جهانی با شیوع ویروس کرونا، هفته آینده اجلاس گروه بیست (جی ۲۰) را با حضور سران بیست اقتصاد بزرگ جهان به صورت مجازی برگزار کند.

در اجلاس فوق العاده سران گروه بیست مجموعه‌ای از سیاست‌های هماهنگ برای حفاظت از مردم و حمایت از اقتصاد جهانی پیش رو گذاشته می‌شود.

عربستان پس از آن تصمیم گرفت اجلاس فوری گروه بیست با موضوع شیوع کرونا را به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کند که شمار مبتلایان بیماری کووید-۱۹ در این کشور به بیش از ۱۷۰ نفر رسیده است.

ریاض اوایل امروز چهارشنبه اعلام کرد در پی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، مساجد در سراسر عربستان که برای ادای فریضه نماز جماعت روزانه پنج مرتبه میزبان نمازگزاران بود، بسته می‌شوند و نماز جمعه تا اطلاع ثانوی در این کشور برگزار نمی‌شود.

عربستان از بیم شیوع کرونا، فعالیت‌های بخش خصوصی به جز بهداشت و غذا را در این کشور به مدت ۱۵ روز تعلیق کرد.

عربستان سعودی میزبان این دوره از نشست‌های گروه بیست است. پیشتر، نشست وزرای کشاورزی و آب جی ۲۰ که طبق برنامه‌ریزی قرار بود از ۱۷ تا ۱۹ مارس در عربستان سعودی برگزار شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

عربستان سعودی قرار است در ۲۱ و ۲۲ نوامبر نیز میزبان پانزدهمین اجلاس سالانه سران جی ۲۰ در ریاض باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.