با اعلام ۱۵چهره به عنوان نامزدهای هنر انقلاب‌اسلامی سال، دبیر هفته انقلاب‌اسلامی از برگزاری مراسم تقدیر از این چهره‌ها در ۹خرداد ۱۳۹۹ خبر داد.

تقدیر از نامزدهای هنر انقلاب‌اسلامی در خرداد ماه 1399

مهدیه قمری/

 با اعلام ۱۵چهره به عنوان نامزدهای هنر انقلاب‌اسلامی سال، دبیر هفته انقلاب‌اسلامی از برگزاری مراسم تقدیر از این چهره‌ها در ۹خرداد ۱۳۹۹ خبر داد.

مجدالدین معلمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه هفته هنر انقلاب اسلامی از ۲۰ فروردین ماه به مناسبت گرامیداشت شهید آوینی نام‌گذاری شده است، گفت: هر سال هر روز از این هفته با موضوعات مختلف هنری و تلفیق آن با انقلاب اسلامی نام‌گذاری می‌شود.

معاون هنری حوزه هنری و دبیر هفته هنر انقلاب‌اسلامی به این نکته تأکید کرد یکی از اقدامات مهم برای معرفی تلاش هنرمندان انقلابی به مردم و نشان دادن آثار آن‌ها به جامعه اعلام ۲۰چهره هنری از رشته‌های مختلف است.

وی ادامه داد: پس از اعلام این نامزدها، نظرسنجی از نخبگان، هنرمندان و مدیران ارشد کشور انجام می‌شود تا در نهایت چهره هنر انقلاب‌اسلامی سال در قالب مراسمی اعلام شود.

به گفته معلمی، میزان مخاطب پسندبودن و محتوای انقلابی مردمی از جمله معیارهای انتخاب این ۱۵چهره نامزد هفته هنر انقلاب‌اسلامی است.

دبیر هفته هنر انقلاب‌اسلامی درخصوص فعالیت‌های هنرمندان انقلابی بیان کرد: دبیرخانه هفته هنر انقلاب‌اسلامی در طول سال هنرمندان و میزان فعالیت آن‌ها را رصد می‌کند. این دبیرخانه در همه رشته‌ها به کیفیت آثار، میزان مخاطب‌ پسند و محتوای انقلابی بودن آثار توجه ویژه‌ای دارد.

معلمی با اشاره به فعالیت هنرمندان در رشته‌های هنرهای تجسمی، متذکر شد: در سال جاری برخی از این هنرمندان با شهادت سردار سلیمانی آثاری همچون پوستر و کارتون را بیش از گذشته تولید کرده‌اند و بخشی دیگر نیز با برگزاری نمایشگاه‌های هنری در سطح بین‌الملل جریان‌سازی اجتماعی داشته‌اند که همه این هنرمندان مورد رصد قرار گرفته‌اند و در انتخاب نامزدهای چهره هنر انقلابی سال مورد توجه بوده‌اند.

وی در خصوص اعلام چهره‌های هنر انقلاب‌اسلامی در استان‌های مختلف کشور نیز تصریح کرد: همه استان‌ها یک چهره از هنرمندان انقلابی خود را هر سال اعلام می‌کنند و اگر این هنرمندان در عرصه ملی نیز شناخته شده و فعالیت داشته باشند، در فهرست چهره‌های کشوری قرار می‌گیرند.

معلمی اضافه کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد رشد فعالیت‌های هنرمندان جوان در رشته‌های مختلف در استان‌های کشور هستیم که توانسته‌اند به عنوان چهره هنر انقلابی استان خود انتخاب شوند.

گفتنی است، نرگس آبیار، سعید اسماعیلی، جواد افشار، وحید چاووش، امیر داسارگر، سیدمحمود رضوی، حسن روح‌الامین، وجیهه سامانی، مرتضی شعبانی، محمدصابر شیخ‌رضایی، غلامرضا صنعتگر، محسن عنایتی، محسن کاظمی، زهرا کاردانی و سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، ۱۵ نامزد هفته هنر انقلاب‌اسلامی در سال ۱۳۹۹ هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.