رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: خرید و فروش غیرحضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، موجب قطع زنجیره انتقال می‌شود و اصناف را به این امر تشویق می‌کنیم.

تشویق اصناف به خرید و فروش غیرحضوری جهت قطع زنجیره انتقال ویروس

به گزارش قدس آنلاین، محمود بنانژاد در ارتباط با نظارت اتاق اصناف بر صنف‌های مختلف در خصوص جلوگیری از انتقال کرونا، گفت: پروتکل‌های بهداشتی خاص را برای صنف‌های مختلف از جمله نانوایی‌ها، رستوران‌ها و آرایشگاه‌ها در نظر گرفته و ارسال کرده‌ایم. همچنین پوسترهای بهداشت محیط به صورت گسترده پخش شده و نکات لازم شامل رعایت فاصله و جلوگیری از تجمع به همه اصناف گوشزد شده است.

رئیس اتاق اصناف مشهد افزود: طی نظارت مأموران ما تاکنون حدود ۱۲ نانوایی در مناطق مختلف شهر به دلیل عدم رعایت این پروتکل‌ها به صورت موقت پلمپ شده‌اند.

بنانژاد ضمن اشاره به تعیین تعطیلی یا محدودیت ساعت کاری برای برخی اصناف، بیان کرد: در بحث ساعت کاری، چند صنف مثل تالارهای پذیرایی،  گیم‌نت‌ها، نمایشگاه‌های اتومبیل و بنگاه‌های املاک تعطیل شده‌اند. همچنین به غیر از صنوفی که به فروش اقلام ضروری می‌پردازند، ساعت کاری بقیه آن‌ها محدود شده است.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی ساعت کاری‌ها در حجم وسیع توسط سایت‌ها، کانال‌ها و گروه‌ها و از طریق پیامک انجام شده است و گشت‌های ارشادی را در مناطق مختلف داریم و اگر از طرف هر واحد صنفی رعایت نشود، با برخورد پلیس پلمپ می‌شود و در صورتی که تعهد دهند که ساعت را رعایت می‌کنند، پلمپ موقت بوده و بعد از مدتی باز می‌شود.

رئیس اتاق اصناف مشهد ضمن اشاره به خرید و فروش غیرحضوری توسط برخی واحدهای صنفی، اضافه کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا نیز ما اصناف را به این نوع خرید و فروش تشویق می‌کردیم و اکنون با توجه به لزوم رفت و آمد کمتر، بیشتر از قبل افراد را به آن تشویق می‌کنیم چراکه موجب کمتر شدن ارتباط و قطع زنجیره انتقال می‌گردد.

وی اضافه کرد: به هر واحد صنفی پروتکل‌هایی ابلاغ شده است و در خرید و فروش غیرحضوری نیز باید این موارد رعایت شود.

بنانژاد در انتها تاکید کرد: البته درست است که نکات بهداشتی توسط فروشگاه‌ها رعایت می‌شود ولی مردم هر خرید غیرحضوری که انجام می‌دهند، باید خودشان نیز اقدام به ضدعفونی آن محصول کنند و نمی‌توان گفت محصول صددر صد عاری از آلودگی است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.