مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: جمعی از طلاب جهادگر خراسانی به یاری غسالها شتافته و با هدف ادای سهمی از پویش اجتماعی مبارزه با کرونا، در روند غسل و تدفین شهروندانی که بخاطر بیماری کرونا فوت کرده‌اند در حال مشارکت هستند.

طلاب خراسانی در غسل و تدفین اموات بیماری کرونا مشارکت دارند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی گلستانیافزود: این اقدام با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه خراسان، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سازمان آرامستانهای شهرداری این شهر  در حال انجام است.

وی ادامه داد: هم‌اینک ۲۰ طلبه جهادگر خواهر و برادر در روند غسل و تدفین افرادی که بخاطر بیماری کرونا فوت می‌کنند مشارکت دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: این اقدام خداپسندانه با استفاده از امکانات، تجهیزات موجود، رعایت کامل نکات ایمنی بهداشتی و در نظر گرفتن همه موازین شرع مبین اسلام صورت می‌گیرد تا هیچگونه دغدغه برای خانواده درگذشتگان باقی نماند.
وی افزود: در پی شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، طلاب و روحانیون جهادگر در سطح خراسان رضوی به منظور مشارکت در مبارزه با این بیماری با همت تمام وارد عرصه شده و ضدعفونی مساجد، معابر حاشیه شهر، تولید ماسک و همچنین ایجاد پویششهای اجتماعی را همچون "پویش #به_توان_ما" به منظور کمک به نیازمندان بر عهده گرفته‌اند.
حجت‌الاسلام صاحبقرانی گلستانی گفت: ائمه جماعت و روحانیون نیز بطور مرتب نکات لازم را برای آگاهسازی عموم مردم جهت مقابله با شیوع بیماری اعلام می‌کنند.  

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستانهای شهرداری مشهد نیز پیش از این گفته بود گفت: تغسیل و تدفین اموات بیماری کرونا با رعایت پروتکلهای بهداشتی، دقت کامل بر امور شرعی و نظرات مراجع عظام تقلید در غسالخانه‌ای ویژه در آرامستان بهشت رضا(ع) این شهر انجام می‌شود.  همچنین جانباختگان مبتلا یا مشکوک به بیماری کرونا در آرامستان بهشت رضا (ع) این شهر و در قطعه عمومی اما طبق دستورالعمل بهداشتی کفن و دفن می‌شوند.  

بر اساس مصوبه مراجع مسوول، به منظور پیشگیری از شیوع ویروس عامل بیماری کرونا هم‌اینک فقط نزدیکان متوفی اجازه حضور در آرامستانها را دارند.  حضور در مزار متوفیان در شرایط کنونی تهدیدی برای سلامت بازماندگان است لذا با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال و سنت زیارت اهل قبور، از همه شهروندان درخواست شده بطور جد از تجمع و حضور در محیط آرامستانها خودداری کنند.

تاکنون آزمایش کرونای ۶۳۱ نفر در استان خراسان رضوی مثبت شده است. ۴۰۸  نفر از این تعداد در حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۲۳ نفر در مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان در حال طی مراحل درمان در بیمارستانها هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.