معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه درباره ادعای آمریکا مبنی بر آمادگی کمک به ایران، گفت: ایران نیازی به کمک‌های مشمئزکننده آمریکایی‌ها ندارد اگر آنها راست می‌گویند تحریم‌ها را در این شرایط شیوع کرونایی متوقف کنند.

پیشنهاد کمک آمریکایی ها مشمئز کننده است، به آن نیاز نداریم

قدس آنلاین: «غلامرضا انصاری» در برنامه "تیتر امشب" تلویزیون، با اشاره به اقدامات معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در مقابله ویروس کرونا گفت: از ۲۸ بهمن‌ماه ۹۸ بخش اقتصادی وزارت امور خارجه مسئولیت کنترل و هدایت مراودات خارجی را برعهده دارد.

انصاری با اشاره به اقدامات دستگاه دیپلماسی کشور در این باره تصریح کرد: رییس‌جمهوری و وزارت امور خارجه حرکت گسترده‌ای در سطح بین‌المللی آغاز کردند که از جمله آنها انجام مکاتبات با نهادها و سازمان‌های بین‌المللی و تشریح معضلات این بیماری با وجود تحریم‌ها در کشور بود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه افزود: کرونا بار اقتصادی مهمی بر دوش کشور گذاشته که همزمانی آن با تحریم‌ها مسائل را پیچیده‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه روابط ما با همه همسایگان به جز دو مورد خوب است، خاطرنشان کرد: در این مقطع همسایگان کمک‌های خوبی به ما ارائه کردند که البته کمک‌های برخی بسیار قابل توجه بود.

انصاری درباره ادعای آمریکا مبنی بر آمادگی کمک به ایران ابراز داشت: ایران نیازی به کمک‌های مشمئزکننده آمریکایی‌ها ندارد. اگر آنها راست می‌گویند تحریم‌ها را در این شرایط شیوع کرونایی متوقف کنند.

وی با اشاره حضور نمایندگان سازمان بهداشت جهانی در ایران بیان کرد: به اذعان نمایندگان جامعه جهانی، بهداشت ایران با وجود تمام تحریم‌ها بهترین کارکرد را در مقابل بیماری کرونا داشته است.

این دیپلمات درباره کمک‌های اروپا هم یادآور شد: اروپایی‌های به عنوان طرف برجامی ما، بهتر است در این دوران حساس کرونایی یک چهره انسانی از خود نشان دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.