بوشهر-در حالی که در واپسین روزهای مانده به سال جدید برخی از بی تفاوت نسبت به آنچه که اتفاق افتاده است هم چنان به خرید شب عید مشغول بودند لذا کسبه و بازاریان بوشهری در اقدامی خودجوش تصمیم گرفتند تا کرکره مغازه را حتی به ضرر خود برای حفظ سلامتی مردم پائین بکشند.

اصناف بوشهر کرکره ها را پائین کشیدند/جشنواره فروش پس از شکست کرونا

قدس آنلاین-گروه استان ها: در همین رابطه معاون اتاق اصناف مرکز استان بوشهر با بیان اینکه کسبه و بازاریان بوشهری به صورت خودجوش بازار را تعطیل کردند افزود: بازاریان بوشهر که پیش از این به صورت خودجوش و در جهت کاهش اثرات مرگبار کروناویروس اقدام به تعطیلی بازار کرده بودند بار دیگر به میدان آمده و با تعطیلی واحدهای صنفی خود نشان دهند که غیرت و شرافت بازاریان مانع گسترش کرونا در استان بوشهر است.

عباس نامدارزادهادامه داد:  اتاق اصناف مرکز استان بوشهر با همکاری نهادهای فرهنگی و مدیریت شهری درصدد است که بعد از پایان یافتن بیماری کرونا بزرگترین جشنواره فروش را در بازار برگزار کند.

وی بیان اینکه پیش از این برخی از اصناف به صورت خودجوش نسبت به تعطیلی صنف خود اقدام کردند بیان کرد: واحدهای صنفی قنادی و خشکبار بوشهر از روز سه‌شنبه تنها برای مدت سه روز بازگشایی شدند تا مردم با خیال راحت مایحتاج خود را تامین کنند.

وی افزود: البته این واحد ها باید محصولات خود را بسته بندی و با رعایت نکات بهداشتی به شهروندان عرضه

تصمیم اصناف بوشهر قابل قدردانی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز با بیان اینکه در کاهش ساعت کار دستگاه‌های اجرایی پیشگام بودیم و بسیاری از اتقافات در استان از جمله بسته شدن مراکز صنفی به صورت داوطلبانه انجام شد اظهار کرد: ما از این تصمیم خودجوش اصناف حمایت کردیم و آن را اقدامی شایسته و قابل قدردانی می دانیم.

مجید خورشیدی افزود: از زمانی که بیماری کرونا در کشور مثبت اعلام شد و بدون اینکه منتظر باشم ابلاغیه‌ای ازکشور برسد نخستین جلسه مقابله با بحران کرونا یک روز قبل از انتخابات برگزار شد درحالی که اهمیت انتخابات اینقدر بود که باید به این بحث بیشتر می‌پرداختیم اما سلامت مردم برهمه چیز اولویت دارد.

وی بیان کرد: کمپین «دست ندهیم» قبل از برگزاری انتخابات در استان بوشهر راه‌اندازی شد و عده قابل توجهی از مردم زمانی که به هم می‌رسیدند از دست دادن که از محوری ترین عامل انتشار بیماری است امتناع می‌کردند.

خورشیدی تاکید کرد: استان بوشهر در کنترل مبادی ورودی و کسانی که علائم بیماری دارند پیشگام بود و براساس مصوبه استانی ستاد مبارزه با کرونا خروجی‌های استان نیز کنترل می‌شود.

وی ادامه داد: هر آنچه که به ذهنمان رسید و حتی در مواردی که پروتکلی برای نحوه مقابله وجود نداشت بعنوان اقدامی ابتکاری در استان انجام شد و نتیجه آن این شد که به لطف خدا استانی که می توانست به دلیل ساحلی بودن، تردد شناورها بین چند کشور همسایه و نیروی کار غیر بومی در بخش‌هایی از استان یکی از استان‌هایی با گسترش قابل توجهی از بیماری باشد اما با مشارکت مردم، حضور مسئولانه کادر درمان و سایر مسئولان، اطلاع‌رسانی خوب توانستیم شرایط مناسبی در استان را شاهد باشیم.

وی گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا ماندن در خانه، مسافرت نرفتن، لغو دورهمی‌ها و نرفتن به دیدار بزرگترها تنها راه شکست این بیماری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و آغاز تعطیلات رسمی نگرانی افزایش سفرها وجود دارد اما مردم باید در این شرایط حساس برای حفظ سلامت خود و خانواده و جامعه از سفر کردن خودداری  و میهمان هم دعوت نکنند.

وی تاکید کرد: امسال نباید بزرگترهای خود را ببینیم زیرا این بازدید باعث به خطر افتادن جان آنان می‌شود به همین دلیل بوشهری‌های مقیم در استان‌های دیگر برای دیدن والدین خود به بوشهر سفر نکنند زیرا این بیماری برای افراد مسن کشنده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.