معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با پیشنهاد صاحبان صنوف به ستاد استانی مقابله با کرونا، ساعات کاری اصناف در این استان کاهش یافت و برخی نیز موظف به تعطیلی شدند.

ساعات کاری اصناف خراسان رضوی در ایام نوروز تغییر یافت

به گزارش قدس آنلاین،  علی رسولیان افزود: پیشنهاد اصناف محدود کردن ساعات کاری آنها تا ساعت ۱۷ بود که این پیشنهاد در ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح و بررسی شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی این پیشنهاد مقرر شد به استثنای فروشندگان مواد غذایی، نانوایی‌ها و داروخانه‌ها که می‌توانند در طول روز بدون محدودیت دایر باشند، باقی صنوف تا ساعت ۱۷ فعالیت داشته باشند.

وی گفت: براساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا، اصناف مستقر در اطراف حرم مطهر رضوی به جز فروشندگان مواد غذایی، نانوایی‌ها، داروخانه‌ها و شرکت‌های خدمات مسافرتی تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند.

رسولیان افزود: تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی یا کاهش ساعات کاری صنوف برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، قطع زنجیره سرایت ویروس و حفظ سلامتی مردم اتخاذ شده است.

۱۸۳ هزار و ۳۸۰ واحد صنفی تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی دارای جواز کسب و ۱۷ هزار و ۳۸۲ واحد صنفی فاقد جواز کسب در استان خراسان رضوی فعالیت دارند و به ازای هر ۳۷ نفر در این استان یک واحد صنفی وجود دارد.

براساس آخرین آمار کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۶۶۱ نفر رسیده است که تاکنون ۵۵ نفر آنان جان باخته‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.