گوگل و شرکت های بزرگ فناوری به دنبال راه حلی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از طریق تکنولوژی هستند.

استفاده از داده موقعیت مکانی گوشی‌های هوشمند برای ردیابی ویروس کرونا

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، با ظهور بیماری همه گیر شده COVID-19 شاهد حضور بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری در زمینه پشتیبانی و کنترل این ویروس هستیم و این شرکت ها مایل به استفاده بیشتر از تکنولوژی برای کنترل این ویروس هستند.

واشنگتن پست گزارش داد که دولت های بزرگ در حال گفتگو با گوگل و سایر شرکت های بزرگ تکنولوژی، در مورد احتمال استفاده از داده های اینترنتی گوشی های هوشمند برای مقابله با بیماری همه گیر کرونا هستند.

به طور خاص تر ، اعتقاد بر این است که شرکت‌ ها به دنبال استفاده از داده های موقعیت مکانی برای ردیابی این مسئله است که آیا مردم واقعاً مسافت ایمنی از یکدیگر دارند یا خیر؟!.

در گذشته ثابت شده بود که هویت افراد می تواند از طریق داده های ناشناس گوشی های هوشمند پیوند بخورد، بنابراین بحث اصلی این است که آیا شرکت های فناوری قادر هستند اطلاعات ردیابی شده از مکان ها و افراد را به طور دقیق به دولت ها ارائه دهند؟.

با این وجود ، شکی نیست که داده های مکان یابی گوشی های هوشمند می تواند برای مقاماتی که در تلاش هستند تا از ابتلا به بیماری های کرونا و جلوگیری از شیوع بیماری های آینده استفاده کنند ، سودمند باشد. به عنوان مثال ، این ویژگی از لحاظ تئوریکی می تواند از انجام جلسات، رویدادها و گردهمایی های بزرگ جلوگیری کند.

پاسخ گوگل و سایر شرکت های بزرگ فناوری

فیس بوک تأیید یا انکار نکرده است که در حال مذاکره در مورد همکاری با دولت ایالات متحده یا سایر کشورها در مورد استفاده از ردیابی گوشی های هوشمند برای مقابله با بحران  ویروس کرونا است، اما یک نماینده به CNET گفته است که چندین دولت از ویژگی های نقشه های پیشگیری از بیماری پشتیبانی می کنند.

این نماینده افزود: "در زمینه ویروس کرونا ، محققان و افراد دیگر می توانند از نقشه هایی استفاده کنند که با داده های بزرگ و ناشناس ساخته شده اند و مردم برای به اشتراک گذاری آنها و برای درک و کمک به مبارزه با شیوع ویروس استفاده کنند."

گوگل نیز به طور مستقیم بحث و گفتگو با دولت ایالات متحده را تأیید نکرده است ، اما به واشنگتن پست گفته است که به دنبال راه هایی است که می توان از "جمع داده های ردیابی و مکان یابی ناشناس" برای مبارزه با بیماری همه گیر COVID-19 استفاده کرد.

نماینده گوگل خاطرنشان کرد: "یک الگو هوشمند می تواند به مقامات بهداشتی کمک کند تا تأثیر مسافت اجتماعی را مشخص کنند ، مانند روشی که رستوران های معروف و الگوهای ترافیکی را که در Google Maps نشان می دهیم."

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.