گوشی های بعدی میان رده هوشمند هوآوی با استفاده از پردازنده های جدید گرافیکی خود می توانند تا به حدی از پرچمداران جدید سامسونگ بازدهی داشته باشند.

گوشی‌های میان رده جدید هوآوی می‌توانند دارای پردازنده گرافیکی مشابه Galaxy S۲۰ باشند

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، پردازنده HiSilicon Kirin ۸۱۰ احتمالاً بهترین چیپست میان رده شرکت Huawei است که تاکنون تولید شده است و هسته های قدرتمند Cortex-A۷۶ CPU و سیلیکون AI متنوع را تحویل کاربران می دهد، ما در حال حاضر به دنبال یک جانشین خوب هستیم و این اطلاعات جدید به پیشرفت خوب هوآوی اشاره دارد.

پایگاه چت دیجیتالی Weibo ، با بیان اینکه Kirin ۸۲۰ در دست تولید است ، افزود: همچنان دستگاه هسته های Cortex-A۷۶ و طراحی ۷ نانومتری را ارائه می دهد. در مورد CPU دستگاه هیچ اطلاعاتی وجود ندارد ، اما امیدوارم که برای عملکرد چند هسته ای بهتر شاهد یک ترتیب پردازنده سه خوشه ای  یا حتی ۴ + ۴ باشیم.

با این حال ، این منبع می گوید که چیپست جدید GPU Mali-G۷۷ را نیز ارائه می دهد که یک قطعه سیلیکونی در سطح پرچمداران است، G۷۷ GPU در حال حاضر در پردازنده سامسونگ اگزینوس ۹۹۰ (که در برخی از مدل های Galaxy S۲۰ سامسونگ مشاهده می شود) و همچنین در چیپست های سطح بالا MediaTek Dimension ۱۰۰۰ استفاده می شود.



اگر واقعیت داشته باشد ، این بدان معنی است که Kirin ۸۲۰ یک پردازنده گرافیکی جدیدتر از چیپست پرچم دار هوآوی Kirin ۹۹۰ دارد و Kirin ۹۹۰ گرافیکی Mali-G۷۶ MP۱۶ را ارائه می دهد ، که نسلی قدیمی تر از Mali-G۷۷ هستند.

این بدان معنا نیست که چیپست Kirin آینده عملکرد گرافیکی مشابه یا بهتری نسبت به پردازنده های پرچمدار ارائه می دهد، کاملاً ممکن است که هوآوی برای هسته کمتر گرافیکی انتخاب کند ، در حالی که Mali-G۷۷ در هفت هسته وجود دارد. در همین حال ، پردازنده گرافیکی Mali-G۷۷ Exynos ۹۹۰ دارای ۱۱ هسته و ابعاد ۱۰۰۰ گانه نه هسته است، با این وجود ، مطمئناً می توانیم در مقایسه با سطح متوسط ​​Mali-G۵۲in در Kirin ۸۱۰ جهشی بزرگ در قدرت GPU داشته باشیم.



ایستگاه گفتگوی دیجیتال همچنین گزارش می دهد که Kirin ۸۲۰ پردازنده سیگنال تصویر بهتری را ارائه می دهد و NPU را نیز برای کارایی بهتر فراهم می کند ، هرچند جزئیات بیشتری در دسترس نیست، اما امیدوارم ISP جدید ویژگی های Kirin ۹۹۰ مانند کاهش صدای پیشرفته و پردازش فیلم در زمان واقعی را به ارمغان بیاورد.

پروازنده Kirin ۸۱۰ اولین چیپست مخصوص سیلیکون AI بود که بر اساس معماری داخلی هوآوی داوینچی ساخته شده و بعداً در Kirin ۹۹۰ مشاهده شده است. در واقع ، یک معیار هوش مصنوعی شخص ثالث تراشه میان رده را جلوتر از اسنپدراگون ۸۵۵ و ۸۵۵ پلاس قرار داد. بعلاوه ، گرچه معیارهای هوش مصنوعی لزوماً نشان دهنده عملکرد در دنیای واقعی نیستند. با این حال ، این روش بسیار موثری است که Kirin ۸۲۰ قابلیت یادگیری دستگاه از رفتارهای کاربر را به صورت بهتر را نیز ارائه دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.