سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از اول تا ۲۷ اسفند تعداد هزار و ۴۰۳ مصدوم در سامانه‌ها ثبت شدند که ۱۶۶ نفر دچار قطع عضو شده و ۳ نفر فوت کرده‌اند.

هر ۳ فوتی حوادث چهارشنبه سوری در استان تهران بودند

قدس آنلاین: مجتبی خالدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره آمار نهایی مصدومان و فوتی‌های حوادث چهارشنبه سوری امسال افزود: هر ۳ فوتی امسال در استان تهران بودند. همچنان ۲۲۹ نفر در مراکز درمانی بستری هستند و ۴۴ درصد افراد عابران پیاده را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: ۴۱ درصد مصدومان این حوادث در فاصله سنی ۶ تا ۱۸ سال قرار دارند.

خالدی گفت: با همکاری رسانه‌ها امسال با کاهش ۳۷ درصدی مصدومان حوادث چهارشنبه سوری با سال قبل مواجه شدیم که بسیار ارزشمند است. استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی بیشترین تعداد مراجعه کنندگان در حوادث چهارشنبه آخر سال را داشتند و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان کمترین مصدومان را به خود اختصاص دادند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیان کرد: ۸۰ درصد مصدومان را در این حوادث مردان تشکیل داده بودند. تلاش بسیار زیادی توسط رسانه‌ها انجام شد که جای تشکر دارد. همانند سال‌های قبل، بازدید قائم مقام سازمان اورژانس کشور به جای رییس سازمان اورژانس کشور، از مراکز درمانی هم انجام شد تا روند ارائه خدمت توسط اورژانس پیش بیمارستانی و ارائه خدمت به مصدومان در مراکز درمانی به خصوص در بیمارستان فارابی و شهید مطهری تهران بررسی شود. نکته دیگر این بود که اگر شیب تندی در ورودی و افزایش مصدومان حوادث تجربه کردیم، بلافاصله بتوانیم اطلاع رسانی گسترده را انجام بدهیم تا این اتفاق کاهش پیدا کند.

وی اظهار کرد: سازمان اورژانس کشور از سه ماه گذشته برنامه ویژه‌ای برای چهارشنبه آخر سال آغاز کرده بود و بسته‌های خدمتی و آموزش‌های لازم و تجهیز آمبولانس‌ها را در دستور کار قرار داد، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، حجم زیادی از مراجعه به بیمارستان‌ها اتفاق افتاد. در نتیجه تمام توان اورژانس پیش بیمارستانی معطوف به انجام عملیات ویژه برای انتقال بیماران مبتلا به کرونا شد. اول باید بیماران مبتلا به کرونا را از بیمارستان‌هایی که امکانات کمتر دارند به بیمارستان‌های مجهز منتقل می‌کردیم. همچنین اگر نیاز بود بیماری برای اقدامات کلینیکی از بیمارستان همجوار استفاده کند، این انتقال باید توسط اورژانس انجام می‌شد و این موارد باعث شد که حجم کاری اورژانس افزایش پیدا کند.

خالدی گفت: در چهارشنبه سوری دو مورد وجود داشت. اول کسانی بودند که مصدوم می‌شدند و باید خدمات را دریافت می‌کردند و دوم افرادی که به خاطر مصدومیت به بیمارستان مراجعه می‌کردند، امکان داشت در معرض ابتلا به کرونا قرار بگیرند. در نتیجه اطلاع رسانی گسترده در زمینه سطح توان‌مندی اورژانس در شرایط شیوع کرونا انجام شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.