رئیس شبکه بهداشت و درمان بردسکن گفت: به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در بردسکن بخش کودکان بیمارستان ولی عصر این شهرستان تخلیه شد و به بیماران مبتلا به سندروم حاد تنفسی و ویروس کرونا اختصاص یافت.

بخش کودکان بیمارستان بردسکن به بیماران کرونایی اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، مهدی عاقل‌تر عنوان کرد: به رغم اینکه ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستان ۹۶ تختخوابی بردسکن به پذیرش بیماران مشکوک به کرونا اختصاص یافته بود، اما به دلیل افزایش تعداد بیماران بستری و تکمیل شدن ظرفیت بخش ویژه بیماران کرونایی و سندروم حاد تنفسی مجبور شدیم بخش کودکان را که تعداد تخت‌های بیشتری داشت، تخلیه کرده و به این بیماران اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به قدیمی بودن بیمارستان و از سویی به دلیل این‌که بخش کرونا باید جدا از باقی تمامی بخش‌ها باشد و استانداردهای خاص خود را دارد، بخش اطفال که نوساز بود و استانداردهای ویژه را داشت به این بیماران اختصاص یافت و اطفال به طور موقت به بخش قدیمی منتقل شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بردسکن با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود تخت و فضا در بیمارستان مواجه نیستیم، تصریح کرد: به دلیل عدم همکاری مردم و توجه نکردن به هشدارهایی که صادر می‌شود، روند بیماری در بردسکن سیر صعودی دارد؛ مهم‌ترین دلیل این روند افزایشی تجمع مردم در بازار است.

عاقل‌تر افزود: چون ویروس کرونا فوق‌العاده مسری است، امکان دارد برخی افراد سالم نیز به عنوان ناقل عمل کرده و این ویروس را در بازار و اماکن شلوغ به افراد دیگر منتقل کنند که در نتیجه‌ کسانی که نقص ایمنی دارند، علائم را در بدن نشان ‌داده و به اجبار در بیمارستان بستری ‌می‌شوند.

وی مطرح کرد: هر یک نفر ناقل ویروس کرونا می‌تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی ۴ نفر را آلوده کند؛ برخی از افرادی که به این ویروس مبتلا شده‌اند با مسافرانی که از قم آمده بودند، ارتباط داشتند ولی کسانی نیز تاکنون بستری شده‌اند که ارتباط مستقیمی با این افراد نداشتند و به دلیل عدم رعایت بهداشت و حضور در بازار آلوده شده‌اند.

عاقل‌ترگفت: همشهریان مسائل بهداشتی را رعایت کنند و به قرنطینه خانگی خود توجه داشته باشند، در خانه ماندن نیز اکنون بهترین اثر دهی را برای مصون ماندن از ویروس کرونا دارد.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.