رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی از اعلام فراخوان شرکت در طرح ختومات قرآنی در اعیاد رجبیه و شعبانیه در حرم مطهر رضوی خبر داد.

فراخوان شرکت در طرح ختومات قرآنی اعیاد رجبیه و شعبانیه حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین مهدی شجاع گفت: همزمان با ایام و اعیاد پرخیر و برکت رجبیه و شعبانیه واحد ختم تلاوت نور اداره علوم قرآنی از طریق فضای مجازی اقدام به اجرای طرح ختومات قرآنی در حرم مطهر رضوی می‌نماید.
وی تصریح کرد: واحد ختم تلاوت نور اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی همزمان با بیست و پنجم ماه رجب(اول فروردین) که مصادف با سالروز شهادت حضرت موسی‌بن جعفر(ع) است، اقدام به برگزاری ختم زیارت‌نامه آن حضرت، صلوات خاصه امام رضا(ع)، ختم سوره فلق و کافرون می‌نماید.
شجاع افزود: این واحد قرآنی در روز بیست و هفتم ماه رجب(سوم فروردین) که مصادف با عید بزرگ مبعث رسول الله(ص) است، اقدام به برگزاری ختم سوره‌های محمد(ص)، حمد، یس، مزمل، ضحی، اسرا و همچنین اجرای طرح ختم زیارت حضرت رسول(ص) از بعید خواهد کرد.
وی ابراز کرد: روز نهم، دهم و یازدهم فروردین که مصادف با سوم، چهارم و پنجم ماه شعبان المعظم و سالروز میلاد با سر سعادت سرور آزادگان عالم حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، حضرت ابالفضل العباس(ع) و امام زین‌العابدین(ع) است نیز واحد ختم تلاوت نور ختم‌های زیارت‌نامه و صلوات خاصه امام رضا(ع)، زیارت امین‌الله، دعای مکارم اخلاق، زیارت عاشورا، دعای علقمه و ختم سوره مبارکه فجر را از طریق فضای مجازی اجرا می‌کند.
رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی در ادامه به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) در روز هفدهم فروردین و یازدهم ماه شعبان اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه واحد ختم تلاوت نور در این روز اجرای ختم زیارت امین‌الله و سوره مبارکه کهف است.
وی با اشاره به محدودیت‌های رفت و آمد در حرم مطهر رضوی به خاطر جلوگیری از شیوع بیماری کرنا اظهار کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این ختومات قرآنی می‌توانند از طریق فضای مجازی و پیام‌رسان‌های ایتا و سروش و مراجعه به مجموعه «یا ضامن آهو» (رابطین حرم مطهر رضوی) نسبت به ثبت نام و اعلام آمادگی برای انجام این ختومات اقدام کنند.  
شجاع در پایان به برگزاری ختومات قرآنی در ایام میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان(عج) اشاره کرد و گفت: در روز بیست و یکم فروردین‌ماه که مصادف با میلاد این امام بزرگوار است ختم سوره‌های مومنون، حدید، کهف، قمر، قدر، فرقان و همچنین ختم دعای امام زمان(عج) در عصر غیبت، دعای فرج و دعای عهد به همت واحد ختم تلاوت نور اداره علوم قرآنی انجام می‌شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.