جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹ بامداد امروز پس از حدود ۸ ساعت رایزنی نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت، بدون نتیجه به پایان رسید.

جلسه تعیین دستمزد ۹۹ به امروز کشیده شد

به گزارش خبرنگار مهر، دویست و هشتاد و نهمین نشست شورای عالی کار با موضوع تعیین حداقل دستمزد کارگران به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان امور استخدامی از ساعت ۱۶ چهارشنبه آغاز شد و پس از ۸ ساعت مذاکره، بامداد امروز بی نتیجه پایان یافت.

ادامه بررسی تعیین حداقل مزد سال ۹۹ به جلسه ۲۹۰ شورای عالی کار به امروز، پنج شنبه ۲۹ اسفند ۹۸ موکول شد.

یکی از نمایندگان کارگری عضو شورای عالی که در جلسه حضور داشت، به خبرنگار مهرگفت: به اعتقاد ما برای حفظ بقای زندگی کارگران حداقل یک‌میلیون و ۴۸۰ هزار تومان باید روی مجموع دریافتی کارگران افزوده شود، اما کارفرماها با این عدد مخالف هستند.

گفتنی است؛ از جمله پیشنهادات مطرح در این جلسه پیشنهاد دولت برای افزایش ۱۹ درصدی حداقل دستمزد و افزایش سایر مؤلفه‌ها تا رساندن به ۲ میلیون و ۸۵۰ بود که مورد موافقت نمایندگان کارگران قرار نگرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    2 0
    سلام :وقتی تمام اجناس چه از خوراکی وغیره حداقل دوبرابر افزایش داشته چرا افزایش حقوق زیر پنجاه درصد باشه،،، دولتی که ماهانه افزایش قیمت کالا داره چرا برا ی حقوق کارگران که سالی یک با افزایش داره این قدر بی توجع هستید!!!!!
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    واقعا این مسئوولین مگه تواین مملکت زندگی نمی کنن که نمی بینن‌چقدر تورم زیاده چرا فکری بحال حقوق کارگرهای فلک زده نمی کنند افزایش حقوق کمتر از ۵۰ درصد ظلم به کارگره کارگری که داره چرخ این مملکت رو میچرخونه
  • سپهوند ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    سلام :وقتی هر روز با افزایش قیمت کالاها وهرگونه مواد غذایی مواجهه اییم وافزایش 50درصدی و80درصدی سایر کارمندان دولت رانیز داشته ایم چرا وبراساس چه قانونی دستمز دگارگران که چرخه تولید مملکت با دستهای پرقدرت انها می چرخد افزایش 20درصدی داشته باشند . چرا دولتمردان نسب به این قضیه بی تفاوتند وآیا این عدالت است که یک نفر 20 درصد ویک نفر 80درصد افزایش حقوق داشته باشد مگه همه در یک جامعه اسلامی زندگی نمی کنند .