رئیس فدراسیون جهانی فوتبال با انتشار پیامی از لغو بازی‌های جام باشگاه‌‎های جهان که قرار بود سال ۲۰۲۱ در کشور چین برگزار شود، خبر داد.

 بازی‌های جام باشگاه‌‎های جهان در سال ۲۰۲۱ هم برگزار نخواهد شد

قدس آنلاین: جیانی اینفانتینو رئیس فدارسیون جهانی فوتبال با انتشار بیانیه ای ضمن تشکر از تصمیم گیرندگان یوفا و آمریکای جنوبی در زمینه تعویق یک ساله بازی های یورو و کوپا آمه‌ریکا در سال ۲۰۲۰ عنوان کرد: مهمترین موضوع برای گذر از چالش جهانی ویروس کرونا، توجه به سلامتی است.

فوتبال در سراسر جهان در موقعیتی جهانی قرار گرفته که باید روح جوانمردانه در آن را حفظ کرد. ما نیاز داریم چنین وضعی را در سراسر جهان با تصمیم گیری های خود مبنی بر حفظ سلامت افراد گسترش دهیم.

فیفا به کنفدارسیون های فوتبال پیشنهاد داد تا رقابت های خود را به حالت تعلیق درآورند، چرا که اولین موضوع قابل اهمیت، سلامتی و سپس همبستگی ورزش جهان برای گذر از این شرایط است.

خوشبختانه درخواست فیفا از اتحادیه فوتبال اروپا و همچنین آمریکای جنوبی برای تعویق بازی های جام ملت های جهان مورد موافقت قرار گرفت تا آنها تصمیم به برگزاری بازی ها در ماه های ژوئن و جولای ۲۰۲۱ بگیرند. همچنین با توجه به اهمیت این موضوعات، رقابت های فوتبال جام باشگاه های جهان به زمان دیگری موکول شد.

در این بیانیه فیفا از کمک ۱۰ میلیون دلاری خود به سازمان جهانی بهداشت برای مبارزه با ویروس کرونا خبر داد.

همچنین اینفانتینو برای برگزاری بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعلام کرد که از تصمیمات کمیته المپیک ( IOC) تبعیت می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.