مدیر مرکز امور استان های آستان قدس رضوی گفت: برنامه های متعددی با سرفصل های گوناگون از سوی ستاد مقابله با کرونای این آستان در سراسر کشور در حال انجام است.

اجرای برنامه های گوناگون از سوی آستان قدس رضوی برای مقابله با کرونا در سراسر کشور /توزیع ۵۰هزار بسته معیشتی و بهداشتی در حاشیه شهر مشهد

سید وحید موسویان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: برمبنای دستور تولیت محترم آستان قدس رضوی ستاد ویژه برای بررسی و مقابله با ویروس کرونا در این آستان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه برنامه های متعددی با سرفصل های گوناگون  از سوی این ستاد در حال انجام است،  تصریح کرد: بخشی از این برنامه ها شامل برنامه های فرهنگی و معرفتی است که در بستر فضای مجازی و با محوریت معاونت تبلیغات این آستان در حال انجام و اطلاع رسانی است و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت. همچنین در این راستا  برنامه های مختلفی ویژه شب شهادت امام موسی کاظم (ع) پدر بزرگوار امام رضا(ع) و همچنین برای تحویل سال  جدید تدارک دیده شده است که مردم از طریق فضای مجازی و در منزل می توانند از این برنامه ها استفاده کنند.

موسویان افزود: از طرفی تولیت محترم آستان قدس رضوی سفارش های متعددی در جهت کمک و مساعدت به معیشت مجاورین و محبین اهل بیت (ع) که به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار خسارت و زیان شده اند داشته اند که از ان جمله می توان به بخشودگی برخی از اجاره های مستاجران این آستان اشاره کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در نمایندگی ها و کانون های خدمت  آستان قدس رضوی در سراسر کشور طرحی با عنوان نسیم مهر رضوی در حال انجام است که از طریق این طرح خدمت های معنوی، فرهنگی وبهداشتی درمانی به اسیب دیدگان و افراد مبتلا به ویروس کرونا صورت می گیرد. بخش عمده ای از این طرح شامل تولید و توزیع اقلام بهداشتی شامل مواد ضدعفونی و ماسک است و کارگاه های ماسک در این راستا راه اندازی شده اند.

موسویان تصریح کرد: این کانون ها در سراسر کشور سه خدمت را ارائه می کنند، اولین خدمت تولید توزیع  بسته های بهداشتی و سلامت است که توسط  خادمیاران سلامت رضوی در حال انجام است. دومین اقدام که در بیمارستان ها و اماکن قرنطینه بیماران مبتلا به این ویروس انجام می شود  توزیع غذای متبرک امام رضا(ع) توسط خادمیاران رضوی است که  ازطریق اقلام و مواد غذایی   که آستان قدس رضوی تعیین می کند در مراکز درمانی می باشد به عبارتی در طول روز پرسنل درمانی و افراد مبتلا به این ویروس از یک وعده غذایی متبرک امام رئوف بهره مند می شوند.

وی ادامه داد:  موضوع دیگری که در این کانون ها در سراسر کشور در حال انجام است اقدامات فرهنگی و معنوی همچون پرچم گردانی امام رضا (ع) و توسل به این حضرت در مراکز درمانی قرنطینه بیماران به صورت حضوری و مجازی  توسط خادمیاران رضوی به منظور تقویت و بهبود روحیه بیماران است .

موسویان اظهار کرد: در استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد نیز اقدامات ویژه ای برنامه ریزی و در حال اجرا است و روزانه ۳۰ هزار ماسک از طریق معاونت محرومیت زدایی این آستان تولید و در بین واحد های درمانی استان و مناطق محروم حاشیه شهر مشهد توزیع می شود.

وی ادامه داد: در شب شهادت امام موسی کاظم (ع) به دلیل آنکه مراسم های مذهبی در حرم مطهر رضوی و مساجد و حسینه ها تعطیل است ۵۰ماشین با عنوان حسینیه های سیار که در هر کدام یک مداح اهل بیت حضور دارد در ۵۰نقطه سطح شهر مشهد تردد خواهند کرد و بعد از نماز مغرب و عشاء در درب ۵۰مسجد شهر مشهد  بدون حضور مردم اعلام عزا و مصیبت خوانی می کنند.

وی ادامه داد: برنامه دیگری که از سوی آستان قدس رضوی در شهر مشهد در حال انجام است تولید و توزیع بسته های بهداشتی و مواد ضدعفونی  در مناطق مختلف این شهر نظیر مساجد بویژه مساجد حاشیه شهراست . همچنین در برنامه دیگری ۵۰هزار بسته معیشتی، بهداشتی ، فرهنگی تهیه شده است که در بین خانوارهای محروم و مخاطب این آستان از روز جمعه توسط کانون های خدمت رضوی توزیع خواهد شد.    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.