شرکت بزرگ و نام آشنا سونی طی فرآیندی مشخصات فنی و نحوه عملکرد نسل بعدی پلی استیشن محبوب را فاش کرد.

سونی از مشخصات play station ۵ پرده برداری کرد+ عکس

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، می دانیم که طرفداران هیجان زده هستند تا اطلاعات بیشتری درباره کنسول نسل بعدی، یعنی پلی استیشن ۵ و چگونگی عملکرد سخت افزاری و نحوه اجرا بازی در اختیار داشته باشند.

امروز ما جزئیات بیشتری را در مورد مؤلفه های فنی و سخت افزاری پلی استیشن ۵ را که به چنین پلتفرمی ابتکاری و قدرتمند تبدیل می کند در اختیار شما می گذاریم.

ویژگی‌ های بسیاری ولی قدرتمندی در این دستگاه وجود دارد که می توان به، SSD فوق العاده پر سرعت ، سیستم I / O سفارشی یکپارچه ، GPU سفارشی AMD با ردیابی اشعه قدرتمند، سیستم همه جانبه صدا ۳D اشاره کرد، با استفاده از این قابلیت ها ، PS۵ به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا در بازی هایی که طراحی می کنند ، از خلاقیت خود ، برای ساختن دنیاهای گسترده و تجربیات جدید بازی استفاده کنند.

مارک کرنی ، معمار اصلی کنسول، در معماری سیستم سخت افزاری و نحوه طراحی PS۵ سونی اعلام کرد که این سیستم طراحی شده کاملا به نفع توسعه دهندگان و بازی های آن ها ایجاد شده است.

همانطور که سونی اعلام کرده است ، سیستم فوق العاده پر سرعت SSD و PS / I / O سفارشی یکپارچه با هدف از بین بردن موانع بازی - به خصوص بارگذاری صفحه نمایش ها - ساخته شده است، توسعه دهندگان می توانند با سرعت فوق العاده سریع ، خلاقیت و ویژگی های مورد نظر خود را را به بازی های PS۵ منتقل کنند ، بنابراین تجربه بازی PS۵ می تواند یکپارچه و پویا باشد و با پیشرفت سریع در دنیای بازی های بزرگ همراه باشد.

این سرعت پیشرفته باعث می شود که توسعه دهندگان بازی بتوانند دنیاهای بزرگتر و غنی تری را بدون محدودیت های سنتی که در گذشته وجود داشت ایجاد کنند و همچنین به گیمرها این امکان را می دهد که زمان کمتری را برای انتظار صرف بازی کنند.



ما همچنین می خواهیم قابلیت های جدیدی را با GPU سفارشی PS۵ معرفی کنیم، قدرت اضافی GPU باعث وضوح بالاتر در بازی ها می شود ، اما یکی از ویژگی های مهم جدید که حتی بیشتر به حالت تجسمی از بازی ها می پردازد ، ردیابی پرتوها است، ردیابی پرتو روش حرکت نور در زندگی واقعی و چگونگی کاهش سطح آن را شبیه سازی می کند. بازی هایی که از این ویژگی استفاده می کنند ، اشیاء را با دقت بیشتری و با واقع گرایی شدیدتر به نمایش می گذارند. آب ، شیشه ، شکست نور ، موهای یک شخصیت و غیره ، واقع بینانه تر به نظر می رسند که در لذت و کیفیت بازی تاثیر گذار است.

دستگاه جدید PS۵ همچنین به بازی ها این امکان را می دهد تا از طریق صدای سه بعدی حس عمیق تر غوطه وری در بازی را ارائه دهند، البته ویژوالها برای تجربه بازی ضروری هستند ، اما ما معتقدیم که صدا نیز نقش اساسی دارد.

سونی قصد دارد یک تجربه صوتی شگفت انگیز را برای همه کاربران ارائه دهد ، نه فقط برای کسانی که سیستم بلندگوهای سطح بالا دارند، بنابراین یک موتور دلخواه برای سیستم صوتی سه بعدی طراحی کرده که مجهز به توان و راندمان رندر صوتی ایده آل است.

با صدای سه بعدی در PS۵ ، صداهایی که هنگام پخش می شنوید ، حس حضور و لذت بیشتری را در بازی پیدا می کنید، شما قادر خواهید بود قطرات باران را که در سطوح مختلف اطراف شما قرار دارد ، بشنوید ، و می توانید دقیقاً مکانی را پیدا کنید که دشمن در پشت سر شما کمین می کند.

در آخر ، ما خوشحالیم که تأیید کنیم که ویژگی های سازگاری از دستگاه های قبلی به PS۵ جدید به خوبی کار می کنند. ما نگاهی به ۱۰۰ بازی برتر PS۴ با توجه به زمان بازی انداخته ایم و انتظار داریم که تقریباً همه آنها در زمان عرضه در PS۵ قابل اجرا باشند، با بیش از ۴۰۰۰ بازی منتشر شده در PS۴ ، سونی اعلام کرده روند آزمایش بازی ها را ادامه خواهد داد و با گذشت زمان ، پوشش سازگاری به دستگاه جدید را از جمله بازی های انحصاری سونی که محبوبیت فراوانی دارد، گسترش می دهد .

زمان زیادی تا عرضه PlayStation ۵ باقی نمانده تا انتظار برای علاقه مندان به این دستگاه محبوب به پایان برسد و در ضمن ، نمودار زیر را برای لیست رسمی مشخصات PS۵ بررسی کنید.


قبلاً آگاه بودیم که سونی از پردازنده Zen ۲ AMD با هشت هسته ۱۶ ریتی استفاده خواهد کرد. این جریان همچنین نشان داد که PS۵ فرکانس های ۳.۵ گیگاهرتزی را تحویل کاربران می دهد، بنابراین ، پلی استیشن ۵ هسته های ۸ برابری ذن ۲ را با سرعت ۳.۵ گیگاهرتز (در فرکانس های متغیر) از هسته های ۸ گیگابایتی PS۴ ۸ گیگا هرتز اجرا می کند که این یک پرش بزرگ در عملکرد دستگاه است.

سونی تأیید کرده است که PS۵ از بازی های ۸K پشتیبانی خواهد کرد و ما فکر می کنیم AMD SmartShift می تواند ویژگی مخفی باشد که این امر را ممکن می کند.



هنوز هیچ افشاگری رسمی از ظاهر PS۵ به دست نیامده است. بنابراین در حال حاضر ، ما با گمانه زنی ها سر و کار داریم، ما چندین تصویر نشتی از کیت dev PS۵ دیده ایم که هرکدام از طراحی های کنسول یکسانی را نشان می دهند ، به همراه رندر فوق که بر اساس یکی از آن تصاویر ارائه شده است.

طبق گفته سونی ، PS۵ با یک کنترلر جدید عرضه می شود. کنترلر PS۵ (ما هنوز نام رسمی آن را نمی دانیم ، هر چند که DualShock ۵ حدس خوبی است) شامل بازخورد هاپیتیک برای جایگزینی فناوری Rumble DualShock ۴ ، طراحی شده که برای بهبود بازخورد کنترلر و در نتیجه غوطه وری بازیکنان است.

سونی هنوز به طور رسمی قیمت PS۵ را تأیید نکرده و به گفته این شرکت ، دلیل این امر این است که در واقع هنوز تصمیم نگرفته است که قیمت کنسول نسل بعدی را با توجه به هزینه ها چه مقدار اعلام کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.