در آستانه عید نوروز، تهیه و بسته‌بندی ۵۰ هزار بسته حمایتی و معیشتی آستان قدس رضوی از صبح امروز با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و فرماندار شهر مشهد در سالن‌های تربیت بدنی آستان قدس رضوی صورت گرفت.

تهیه و توزیع ۵۰ هزار بسته‌ کمک‌معیشتی عیدانه آستان قدس برای نیازمندان حاشیه شهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین، آستان قدس رضوی طبق سنوات گذشته، در قالب طرح حمایتی عیدانه خود، از امروز روند آماده‌سازی و توزیع بسته‌های کمک معیشتی را برای رساندن به دست خانواده‌های کم برخوردار حاشیه‌نشین شهر مشهد آغاز کرد.

اقدامات خاص آستان قدس برای دستگیری از محرومان
مصطفی خاکسار قهرودی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام و تبریک پیشاپیش حلول سال نو، در رابطه با طرح کمک به محرومان حاشیه شهر مشهد بیان کرد: آستان قدس رضوی در حوزه‌های مختلف در کمک به نیازمندان در این شرایط خاص اقدامات ویژه‌ای را انجام داده است.
وی به برنامه‌های آستان قدس رضوی برای کمک به گذر از بحران کرونا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آستان قدس رضوی بسته‌های بهداشتی ماسک را روزانه به تعداد ۵۰ هزار عدد تولید می‌کند. همچنین تولید مواد ضدعفونی‌کننده در حجم وسیع توسط آستان قدس رضوی و نیز برنامه‌هایی برای وارد کردن ماسک، الکل و مواد ضدعفونی‌کننده در نظر گرفته شده است.
خاکسار ادامه داد: کمک به بیماران و بیمارستان‌ها، ایجاد فضای مناسب برای استفاده ضروری و اضطراری بیماران در فضاهای متعلق به آستان قدس رضوی، ارائه کمک به محرومان در قالب توزیع بسته‌های معیشتی از جمله اقدامات متنوع صورت گرفته هستند.
به گفته قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، اقلام و غذای متبرک در بیمارستان‌های مشهد توسط خادمان توزیع می‌شود و اجرای این برنامه در روزهای آینده در وسعت کادر بیمارستان‌های سراسر کشور در دست اقدام دارد.    
وی در خصوص تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی نیز گفت: این کمک‌ها به تعداد ۵۰ هزار بسته شامل مواد غذایی، بسته‌های بهداشتی و فرهنگی است که در مناطق حاشیه شهر مشهد توزیع خواهد شد.
خاکسار قهرودی در رابطه با چگونگی توزیع اقلام نیز گفت: روند توزیع این اقلام از فردا اول فروردین‌ماه آغاز می‌شود و تا چند روز نخست سال هم ادامه پیدا می‌کند تا همه ۵۰ هزار بسته در اختیار مردم عزیز قرار بگیرد.
وی در ادامه تأکید کرد: در حد مقدورات و امکانات آستان قدس رضوی و در صورت احساس نیاز، در مراحل و گام‌های متعدد این دست برنامه‌ها تکرار خواهد شد. همه این اقدامات و برنامه‌ریزی‌های برای خدمت به مردم به خصوص در شهر مشهد برای کمک به جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری و ایجاد شرایط مناسب‌تر برای زندگی آرام‌تر همشهریان عزیزمان‌ انجام شده است.

تبرکی عیدانه برای نیازمندان
امین بهنام مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان رضوی هم درخصوص اجرای طرح تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی عیدانه امسال گفت: بنا بر دستور تولیت آستان قدس رضوی تعداد ۵۰ هزار سبد کالا به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال تهیه و آماده شده است که از فردا در اختیار اقشار نیازمند حاشیه شهر مشهد قرار خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: در روزهایی که همه مردم کشور درگیر بیماری کرونا هستند، با عنایت حضرت رضا(ع) و توجه ویژه  تولیت آستان قدس رضوی به اقشار کم برخوردار شهر، مقرر شد تا تبرکی از سمت این آستان مقدس بین خانواده‌های مستضعف شهر مشهد به خصوص کارگردان فصلی توزیع شود تا از دشواری روزهای پایان سال آن‌ها کاسته شود.
بهنام ابراز کرد: این سبد کالا شامل یک کیسه برنج ایرانی درجه یک، دو بسته ماکارانی، یک بطری روغن سه لیتری، حبوباتی مثل جو، نخود، لوبیا، ماش، سویا، دو شیشه رب گوجه فرنگی و نیز یک بسته ماسک بهداشتی و یک بسته صابون و محصولات فرهنگی شامل کتاب، پویانمایی «در مسیر باران» و دعای هفتم صحیفه سجادیه و ... در نظر گرفته شده است.
وی در رابطه با کیفیت انتخاب خانواده‌های نیازمند مشمول این طرح حمایتی هم گفت: آستان قدس رضوی در حاشیه شهر مشهد، ۱۸۹ کانون خادمیاری را زیر مجموعه خود در اختیار دارد و خادمیاران عضو این کانون‌های محله‌ای، خانواده‌های نیازمند محدوده خود را شناسایی می‌کنند و پس از گردآوری اطلاعات کلیه این خانوارها با مدارک معتبر شناسایی می شوند و اطلاعات را در قالب یک نرم‌افزار وارد می‌کنند تا توزیع عادلانه رعایت شود.

منبع:آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.