رئیس صنف فرآورده‌های گوشتی، اغذیه، پیتزا و غذاهای فانتزی در مشهد، گفت: حدود ۳۰۰ واحد غیرمجاز شناسایی شده بدون پلمب شدن، به علت شرایط نامساعد بازار تعطیل شدند.

حدود ۳۰۰ واحد فست فودی غیرمجاز بدون پلمب تعطیل شدند

به گزارش قدس آنلاین، ابوالقاسم کاشفی وحدتی، در خصوص تمهیدات اندیشیده شده جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در رستوران‌ها و فست فودهای سطح شهر، اظهار کرد: زمانی که ویروس کرونا در شهر قم شایع شد، خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد سریعاً دست به کار شد و جلساتی در خصوص پیشگیری از این ویروس برگزار کرد.

وی افزود: در نتیجه این جلسات ما به اتحادیه‌ها دستورات لازم را ابلاغ کردیم. اما برای ضدعفونی کردن محیط رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و فست فودها مشکل کمبود مواد ضدعفونی کننده وجود داشت که خوشبختانه با پیگیری موفق شدیم مواد ضدعفونی را از کارخانه‌های تولید این مواد با کسب سهمیه از استانداری، تهیه کرده و ابتدا در نانوایی‌ها، کافی‌شاپ و آبمیوه فروشی‌ها، رستوران‌ها و فست فودها و بعد در باقی اصناف توزیع کردیم.

رئیس صنف فرآورده‌های گوشتی،  اغذیه، پیتزا و غذاهای فانتزی ادامه داد: به همراه مهندس حسنی، رئیس اداره بهداشت استان و گزارش پنج از رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و فست فودهای سطح شهر مشهد، به صورت سرزده بازدید انجام دادیم که خوشبختانه موارد بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع این ویروس رعایت شده و بسته‌بندی محصولات برای ارسال با پیک ضدعفونی می‌شدند.

کاشفی تصریح کرد: نقطه قوت فروشگاه‌های فست‌فود و اغذیه وجود حرارت بالا و طبخ مواد در فر است، زیرا در حرارت بالا این ویروس نابود می‌شود. همچنین ما تأکید داریم تا در ساعت ۲۰ الی ۲۳ فروشگاه‌ها کاملاً به صورت غیرحضوری محصولات خود را به فروش بگذارند و تا جای ممکن از خرید حضوری و تجمع کردن پرهیز شود.

وی با اشاره به اینکه بازدیدها از این اماکن همچنان ادامه دارد، بیان کرد: باتوجه به شرایط کنونی و وضعیت نامناسب بازار بسیاری از واحدهای فروش این محصولات تعطیل شده و میزان فروش تا ۸۰ درصد کاهش یافته است.

کاشفی در خصوص فروش غیرحضوری فست‌فودها و رستوران‌ها گفت: خوشبختانه فروش حضوری، کاهش بسیاری داشته و نیاز به انجام اقدام خاصی در این زمینه احساس نمی‌شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرآورده‌های گوشتی،  اغذیه و پیتزا در مشهد با اشاره به اینکه ۷۰۰ واحد فروش فست فود غیرمجاز در مشهد شناسایی شده است، بیان کرد: حدود ۲۵ درصد از این واحدهای غیرمجاز به اتحادیه مراجعه و امور قانونی واحد فروش خود را پیگیری کردند. اما دیگر واحدها نیاز به نیرو و پیگیری دارد که این بخش مربوط به اداره اماکن است.  درحال حاضر اداره اماکن درگیر مسائل مربوط به کرونا بوده و انشالله بعد از ۱۵ فروردین به این مسئله رسیدگی خواهد شد. همچنین حدود ۳۰۰ واحد غیرمجاز شناسایی شده بدون پلمب شدن، به علت شرایط نامساعد بازار تعطیل شدند.

وی در انتها گفت: باتوجه به شرایط خاص کنونی، من از صاحبان املاک تقاضا دارم تا در این مدت با مستأجران خود همراهی کرده و تا جای ممکن از دریافت اجاره‌بها خودداری کنند تا انشاالله شرایط کشور به حالت عادی برگردد.

منبع:مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.