اسلامی گفت: وزارت راه در سال رونق تولید وابستگی در تمامی حوزه به ویژه زیرساخت‌های حمل و نقل را به کشورهای خارجی کاهش داد.

قوی‌تر از گذشته برای جهش تولید گام بر می‌داریم/ قطع وابستگی‌ بخش ریلی به کشورهای خارجی

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو، سال گذشته ( سال ۹۸) را سال سختی خواند و گفت: مردم ایران توانستند ظرفیت و چهره متفاوتی در این سال از خود نشان دهند.

او افزود: مردم با همکاری یکدیگر در بلاهای طبیعی و کرونا توانستند چهره‌ای متفاوت از هم نوعی و هم دوستی خود نشان دهند.

وزیر راه‌ و شهرسازی بیان کرد: باید اینگونه دوستی و همکاری مردم همچنان ادامه داشته باشد تا بتوانیم از مشکل ویروس کرونا هر چه سریعتر بگذریم و از زنجیره انتقال ویروس بتوانیم عبور کنیم و در نهایت هرچه زودتر زنجیره این ویروس را قطع کنیم.

اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال ۹۹ را سال "جهش تولید" نام گذاری کرده‌اند، اظهار کرد: در سال ۹۸ ما توانستیم رونق تولید را به ویژه در بخش حمل و نقل ریلی پایه‌گذاری کنیم.

وزیر راه وشهرسازی توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی در سال رونق تولید وابستگی در تمامی حوزه‌ها به ویژه زیرساخت‌های حمل و نقل را به کشورهای خارجی کاهش داد و در نتیجه یک خودکفایی ویژه در سال ۹۸ اتفاق افتاد و ما در این سال موفقیت‌های خوبی را در حوزه رونق تولید به دست آوردیم.

اسلامی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ بیش از ۷۳۰ دستگاه لوکوموتیو و واگن باری و مسافری  با همکاری متخصصان داخلی و سازندگان داخلی تولید شده است، افزود: تمامی کارخانجات در این حوزه فعال بوده‌اند، به طوری که ۱۱ شرکت حمل و نقل ریلی بار و مسافر و ۱۰ شرکت سازندگی لوکوموتیو در این حوزه توانستند تولیدات بسیار خوبی با مشارکت و همکاری دولت و از محل ظرفیت‌های قانون بودجه ایجاد کنند و ما توانستیم در این حوزه یک رکورد بسیار خوب ثبت کنیم.

او اظهار کرد: این میزان محصولات و به کارگیری تولیدات داخلی و ناوگان‌های حمل و نقل ریلی ۸۲ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته و برخی از کارخانجات از جمله واگن پارس که سال‌ها در رکود قرار داشت، توانست رکورد ۲۰ ساله خود را از طریق افزایش تولید بشکند.

اسلامی توضیح داد: این شیوه تولید را در سال جدید با توجه به آنکه سال "جهش تولید" نامگذاری شده است شتابان‌تر و قوی‌تر ادامه خواهیم داد و با توجه به آنکه زیرساخت‌ها در این حوزه آماده شده است باید اقدامات لازم را به شکل جدی‌تری ادامه دهیم.

وزیر راه وشهرسازی یادآور شد: تمام زیرساخت‌ها در حوزه دریایی، هوایی و زیرساخت‌های حمل و نقلی در حوزه افزایش تولید داخل آماده شده است و ما در خطوط راه‌آهن با توجه به اقداماتی که صورت گرفته، قوی‌تر از گذشته برای تولید ملی و همچنین "جهش تولید"، اقدامات و گام‌های مؤثرتری را بر خواهیم برداشت.

او درباره مهم‌ترین برنامه‌های حوزه مسکن گفت: در حوزه مسکن با اجرایی شدن طرح اقدام ملی توانستیم یک اقدام بسیار سنگین و پیچیده‌ای را اجرایی کنیم که  آمارها و ارقام نشان دهنده آن است در این حوزه توانستیم متناسب با اهداف مقام معظم رهبری در حوزه افزایش تولید گام‌های بزرگی را برداریم.

او یادآور شد: برای تولید ملی با توجه به پایه گذاری‌هایی که انجام شده گام‌های بلندتری را برخواهیم داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.