مدیرکل راه آهن خراسان گفت: در پی کاهش تقاضای سفر و کمبود مسافر در مسیرهای محلی مشهد- سرخس و مشهد - آزادور حرکت قطارهای مسافربری در این مسیرها از امروز جمعه یکم فروردین ماه سال ۱۳۹۹ متوقف شد.

سرویس دهی قطارهای محلی خراسان رضوی متوقف شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی نصیری ورگ گفت: این کاهش تقاضای سفر ریلی در پی رعایت توصیه های بهداشتی مبنی بر عدم انجام سفر در ایام نوروز و با هدف جلوگیری از کاهش شیوع کرونا به وجود آمده است.

وی افزود: قطار محلی مشهد- آزادور با ۳۲۴ صندلی روزانه در مسیر شهرستانهای سبزوار و جغتای و مناطق غربی استان به صورت رفت و برگشت تردد داشت و قطار مشهد- سرخس با ۲۱۶ صندلی دو بار در روز و به صوررت رفت و برگشت مسافران را بین مشهد و شهر مرزی سرخس در شمال شرق خراسان رضوی جا به جا می کرد.

او اضافه کرد: امروز جمعه نیز تنها یک قطار مسافربری از مشهد به تهران و یک قطار نیز از تهران به مشهد تردد دارد و احتمالا فردا و روزهای آینده نیز مطابق برنامه هایی که تنظیم  خواهد شد حدود همین تعداد قطار در مسیر مشهد به مقاصد برون استانی تردد خواهد داشت.  

شمار ایستگاه‌های اداره کل راه آهن خراسان ۲۳ ایستگاه است که پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه حدود ۳۸ هزار مسافر از طریق راه آهن در مسیر مشهد به ۳۱ شهر و مرکز استان جابه‌جا می‌شدند.

بر اساس آمار سفرها در سال گذشته در روزهای ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ تا پایان چهاردهمین روز فروردین ۱۳۹۸ که وضعیت در کشور عادی و خبری از بحران کرونا نبود ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر و مسافر نوروزی به خراسان رضوی سفر کرده بودند.

سفر ۱۲ میلیون نفر از این تعداد زائر و مسافر با استفاده از خودروی شخصی، یک میلیون نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای و بقیه از طریق راه‌آهن و فرودگاه صورت گرفته بود.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.