همدان - معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: در حال حاضر ۱۲ ایستگاه غربالگری در مبادی ورودی و خروجی استان همدان فعال است.

۱۲ ایستگاه غربالگری در مبادی ورودی همدان فعال است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی حمعیت هلال احمر همدان  ، عباس خاکسار با بیان اینکه پس از اطلاع از شناسایی اولین مورد ابتلاء به کرونا ویروس ستاد مقابله با کرونا ویروس در جمعیت هلال احمر استان همدان تشکیل شد، اظهار کرد: در جلسات مختلفی با حضور کادر درمانی و تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر ابعاد مختلف این بیماری مورد بررسی قرار گرفت و روش‌های پیشگیری از آن آموزش داده شد.

وی از راه اندازی ۱۲ ایستگاه غربالگری در مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌ها به دستور مدیرعامل هلال احمر همدان خبر داد و افزود: ۶۰ نجات گر آموزش دیده، در این ایستگاه‌ها مسافران را از نظر دارا بودن علائم ابتلاء به این ویروس، غربالگری می‌کنند.

عباس خاکسار در ادامه با اشاره به خدمات مختلف واحد درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در طول سال، تعداد خدمات گیرندگان از مرکز ارتوپدی فنی این جمعیت در سال ۹۸ را بیش از هزار نفر عنوان کرد و افزود: یک هزار و ۶۳۰ نفر نیز با مراجعه به مرکز ارتوپدی هلال احمر خدماتی چون ارتز، پروتز، کفش طبی و تعمیرات اندام مصنوعی دریافت کرده‌اند.

وی تعداد مراجعین به درمانگاه جمعیت هلال احمر همدان برای دریافت خدماتی چون ویزیت پزشک عمومی، دندانپزشکی، پاراکلینیک و پروسیژر را با توجه به تعطیلی درمانگاه در شش ماهه نخست سال ۹۸، بیش از دو هزار نفر قلمداد کرد و اضافه کرد: دو هزار و ۸۸۶ واکسن نیز به واجدین شرایط، تزریق شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.