ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا اعلام کرد مأموریت‌های آموزشی ائتلاف در عراق به دلیل شیوع کرونا به حال تعلیق درآمده است.

خروج آمریکایی‌ها از عراق به بهانه کرونا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا اعلام کرد پس از توقف آموزش نیروهای عراقی به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، خروج تعدادی از نیروهای خود از این کشور را آغاز کرده است.

منابع امنیتی معتقدند آمریکا تلاش می‌کند آرام و بدون هیچ جار و جنجالی نیروهای ائتلاف را که اکثر آن‌ها نظامیان آمریکایی هستند از پایگاه‌های نظامی خود در عراق خارج کند و با اعلام یک جدول زمانی مشخص برای این کار مخالف است.

همزمان حدود ۳۰۰ نظامی عضو ائتلاف هفته جاری از پایگاه نظامی عراق در منطقه مرزی «القائم» استان الانبار واقع در مرز عراق و سوریه خارج شدند و قرار است سایر نیروها تا پایان آوریل آینده از دو پایگاه القیاره و کرکوک در شمال عراق خارج شوند.

خروج ائتلاف آمریکایی از عراق به بهانه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حالی آغاز شده که پایگاه‌های این ائتلاف در عراق طی روزهای اخیر هدف حملات راکتی قرار گرفتند و تعدادی از نیروهای آن کشته شدند.

حمله راکتی به پایگاه آمریکایی «التاجی» در شمال بغداد در ۱۱ مارس، به کشته شدن یک نیروی ارتش آمریکا، یک سرباز و یک مددکار و همچنین یک سرباز انگلیسی عضو ائتلاف منجر شد.

از سوی دیگر، پارلمان عراق پس از جنایت آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، طرح اخراج نیروهای خارجی از جمله نیروهای آمریکایی را تصویب کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.