۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
کد خبر: 697514

جلال روح الله نژاد مهندس ایرانی که به اتهام دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران از بیش از یک سال پیش در زندان‌های فرانسه بود دیشب آزاد شد.

حکم استرداد مهندس ایرانی به آمریکا شکسته شد

قدس آنلاین: به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، دادگاه های فرانسه و دیوان عالی این کشور درخواست آمریکا برای استرداد روح الله نژاد را تایید کرده بودند ولی دولت فرانسه با تغییر این تصمیم وی را آزاد کرد.

یک شهروند ایرانی که به اتهام دور زدن تحریم ها علیه کشورمان از بیش از یک سال پیش در زندان های فرانسه بسر می‌برد امروز آزاد شد. مهندس جلال روح الله نژاد سال گذشته هنگام ورود به فرانسه به اتهام دور زدن تحریم های غیر قانونی آمریکا علیه کشورمان بازداشت شد. دادگاهی در فرانسه درخواست مقامات آمریکا برای استرداد این شهروند ایرانی را تایید کرده بود.

چندی پیش دیوان عالی فرانسه نیز حکم ابن دادگاه را تایید و مقرر کرده بود آقای روح الله نژاد به آمریکا مسترد شود. با پیگیری های بعمل آمده توسط نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی سرانجام دولت فرانسه امروز جلال روح الله نژاد را آزاد کرد. با وجود تایید استرداد روح الله نژاد، تغییر تصمیم فرانسه، رد درخواست دولت آمریکا در نتیجه پیگیری های پیچیده نهادهای جمهوری اسلامی ایران دستاوردی قابل توجه برای کشورمان و ناکامی بزرگی برای دولت آمریکا ارزیابی می‌شود.
در همین چارچوب رولاند گابریل مارشال که به جرم اقدام علیه امنیت ملی در دادگاه عمومی و انقلاب تهران به 5 سال زندان محکوم شده بود، با گذراندن بخشی از دوره محکومیت خود، با استفاده از تخفیف مجازات  امروز از زندان آزاد شد و در اختیار سفارت فرانسه در تهران قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.