زاهدان- به رغم هشدار های مکرر مسئولان مبنی بر در خانه ماندن برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اما به نظر می رسد برخی از افراد بدون توجه به سلامتی خانوده خود و سایر هموطنان کوله بار سفر را بسته و راهی جاده های سیستان و بلوچستان شدند.

تشدید محدودیت تردد در جاده های سیستان/پلاک های غیر بومی توقیف می شوند

قدس آنلاین-گروه استان ها: افزایش تردد پلاک های غیر بومی به ویژه استان های تهران، گلستان و خراسان رضوی در حوزه سیستان و هم چنین سفر بسیاری از خانوده ها از زاهدان به زابل و باالعکس گواه اینست که هشدار های مسئولان جدی گرفته نشده است و این موضوع از زاویه دید کارشناسان بهداشتی یعنی کمک به زنجیره انتقال ویروس کرونا!

بنا بر گفته مسئولان هم‌اینک تعداد تخت‌های بستری در سیستان و بلوچستان به سختی تکافوی نیازهای درمانی ساکنان سیستان و بلوچستان را دارد و با توجه به اینکه روند مسافرت‌های نوروزی به استان ادامه یافته و فعالیت‌های اجتماعی مانند مراجعه به بازار و امثال آن نیز استمرار دارد کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تعداد مبتلایان به کرونا افزایش یافته و برای این استان درد سر ساز خواهد شد.

آمار روبه افزایش

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در همین رابطه با بیان اینکه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در محدوده سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۱۱۴ نفر افزایش یافته است می گوید: بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا با ۸۴ مورد به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و ۲۲ نفر در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زابل  و هشت نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بوده است.

وی با بیان اینکه هشت نفر از زمان شیوع این ویروس در سیستان و بلوچستان تاکنون جان خود را از دست داده‌اند ابراز می کند: از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون ۹۰۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری شده‌اند که ۵۹ نفر از آنان جان خود را از دست داده‌اند. 

وی اظهار می کند: در ستاد مبارزه با کرونا بر جلوگیری از انجام هرگونه تجمع خطرساز، جلوگیری از مسافرت‌ها و عبور و مرور غیرضروری در محیط‌های درون و برون شهری تاکید شد ه  است و لذا  کم هزینه ترین راه برای پیشگیری و قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا ماندن در منزل و رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

خودرو های غیر بومی توقیف می شود

بی توجهی برخی از شهروندان به هشدارهای مسئولان و مسافرت های بین شهری در استان سیستان و بلوچستان حال موجب شده است تا معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل برای جلوگیری از انتقال این ویروس به شهرستان زابل تدابیر شدید تری را اتخاذ کند.

غلام رضا گنجی در این رابطه بیان کرد: بر اساس تصمیم گرفته شده در قرارگاه مقابله با ویروس کرونا که با حضور فرمانداران شمال سیستان و بلوچستان، دانشگاه علوم پزشکی زابل و اعضای شورای تأمین برگزار شد، تمامی راه‌های ارتباطی در حوزه سیستان بسته شده است.

وی با بیان اینکه تمامی راه‌های ارتباطی به شمال این استان به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا تا اطلاع بعدی بسته شده است افزود: ورودی‌های شهرستان زابل سه راهی دشتک، مسیر پل نهراب، قائم آباد، پل نیاتک، مسیر بنجار، مسیر ژاله‌ای و کرباسک بسته شده و  اجازه عبور داده نمی‌شود.

توقیف خودرو های غیر بومی

فرماندارزابل با اشاره اینکه تردد در محورهای ورودی منطقه سیستان برای خودروهای شخصی با پلاک شهرهای دیگر ممنوع شده است، گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مقابله با ویروس کرونا مقرر شد تا به خودروهای شخصی با پلاک‌های غیر بومی اجازه ورود داده نشود و خودروهای غیر بومی که در منطقه هستند نیز تا ۷۲ ساعت آینده مهلت دارند این منطقه را ترک کنند در غیر این صورت خودروهایشان تا پایان تعطیلات به پارکینگ برده خواهد شد.

وی تصریح کرد: البته خودروهایی که پلاک شهرستان دارند ولی مالکان در منطقه سیستان سکونت دارند این قانون شامل حال آنان نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.