مدیرعامل شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری و انتقال آزادراه مشهد چناران قوچان زیرمجموعه سازمان اقتصادی رضوی گفت: آزادراه مشهد چناران قوچان، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی شرق کشور است.

آزادراه مشهد چناران قوچان، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی شرق کشور است

به گزارش قدس آنلاین، محسن اسماعیلی با اشاره به تاثیر احداث آزادراه مشهد چناران قوچان در رشد بهره وری اقتصادی به عنوان یکی از موضوعات مهم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: از آنجایی که این آزادراه یکی از مصادیق توسعه زیربنای حمل و نقل و نیز از مهم ترین شاخص های توسعه یافتگی کشور و منطقه شرق به ویژه استان خراسان رضوی به حساب می آید لذا ارزش افزوده آن نیز بسیار زیاد خواهد بود و از انگیزه های مناسب برای بخش خصوصی محسوب می شود. به همین دلیل این پروژه در حال حاضر می تواند سرمایه گذاران زیادی را به سوی خود جذب نماید.
این مقام مسئول، بکارگیری ظرفیت‌های قانونی موجود و ایجاد مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها از فاینانس داخلی و خارجی را از جمله مواردی دانست که می‌توان از آن در تکمیل و توسعه این آزادراه استفاده کرد.
وی ادامه داد: علاوه بر این، می توان از مواردی همچون انتشار اوراق مشارکت، فروش سهام شرکت‌های دولتی، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، مالیات‌های ویژه، منابع حاصل از اصلاح قیمت‌ها و قانون هدفمندی یارانه‌ها و...، جهت تامین منابع لازم در تکمیل این طرح نام برد.
اسماعیلی با بیان این که احداث آزادراه مشهد چناران قوچان، اهمیت بسیاری در حوزه حمل و نقل جاده ای در کشور دارد، خاطرنشان کرد: تحقق این پروژه بدون اتکا به دست اندرکاران، برنامه ریزی های مناسب، پیش بینی تامین اعتبارات مورد نیاز به خصوص در این نقطه از کشور که از جمله مناطق پرتردد و محل رفت و آمد زائران امام مهربانی‌ها است و نیز بدون کمک، حضور و سرمایه گذاری آستان قدس رضوی متصور نیست.

منبع:آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.